اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لازم است واقفین در راستای نیازهای جدید جامعه گام بردارند

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریهٔ کشور گفت: امروز باید با توجه به نیازهای جدید جامعه، واقفین سمت و جهت وقف خود را به سمت برطرف نمودن این نیازها ببرند.

لازم است واقفین در راستای نیازهای جدید جامعه گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز جلسهٔ استانی کمیتهٔ برنامه‌ریزی اداره‌کل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین با حضور حجت‌الاسلام ناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریهٔ کشور و حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مدیرکل حراست سازمان اوقاف و امور خیریهٔ کشور در محل اداره‌کل اوقاف استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام نوری‌زاده گفت: وظیفهٔ ما توسعه و تعمیم فرهنگ وقف در همهٔ سطوح جامعه است و امروز افتخار مجموعهٔ اوقاف به داشتن روحیهٔ جهادی در تمام فعالیت‌ها است و نمود فعالیت ما را می‌توان در افزایش سطح اعتماد عمومی به وقف مشاهده کرد.

وی ادامه داد: باید در همهٔ فعالیت‌ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری با نگاه نقادانه و حرکت متکی بر علم، درایت، دشمن‌شناسی و وحدت عمل نمود.

نوری‌زاده در ادامه ضمن تشریح حکومت ‌دینی اظهار داشت: حکومت دینی یعنی حکومتی که با دین شکل بگیرد و نهادی مانند اوقاف که در حوزهٔ عملیات فرهنگ دینی فعالیت می‌کند نیز می‌تواند موجب رشد و نمو دین شود.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریهٔ کشور عنوان کرد: رسالت اوقاف یک رسالت بزرگ و عمیق است، به‌عنوان مثال بالغ بر ۸۰۰ نیت در موقوفات شناسایی شده است و این ظرفیت، ظرفیت بی‌بدیلی است.

وی خاطرنشان کرد: اوقاف یک نهاد اقتصادی است که ریشه در باورهای دینی دارد و یک ظرفیت بی‌بدیل برای حکومت دینی است و وقف نیز یکی از روش‌های نیکو و پسنده‌ای است که از دیرباز در تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام به آن جهت داده است.

این مسؤول در ادامه بیان کرد: فرهنگ و تاریخ ما وامدار خیراندیشی واقفین است که جهان را نیکو می‌خواستند و بر حسب آن اقدام به وقف مال خود نمودند.

وی اجرای امینانهٔ موقافات را در گرو توجه به ظرفیت‌های استان دانست و تصریح کرد: توجه به ظرفیت استان، توجه به پژوهشگران، نخبگان، علما و‌ مسؤولین برای اجرای امینانهٔ نیت واقفین لازم‌الاجراست و در همین راستا لازم است تعامل با دستگاه‌ها مدنظر قرار بگیرد.

نوری‌زاده بزرگ‌ترین سرمایهٔ اوقاف را اعتماد ملی دانست و اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایهٔ ما اعتماد ملی است و باید مراقب باشیم این اعتماد عمومی با عملکرد ما زیر سؤال نرود.

وی توجه به نیاز روز جامعه را در نیت واقفین تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: امروز باید با توجه به نیازهای جدید جامعه، واقفین سمت و جهت وقف خود را به سمت برطرف نمودن این نیازها ببرند.

این مسؤول در پایان در خصوص ورود سازمان اوقاف و امور خیریه در تهیهٔ بسته‌های معیشتی گفت: تاکنون در راستای حمایت از نیازمندان بالغ بر ۱ میلیون و ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحلهٔ دهم ۲ میلیون بستهٔ معیشتی به نیازمندان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول