اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

غربالگری بیش از230 هزار گچسارانی در طرح محله محور شهید سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: از آغاز طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی در گچساران تا کنون 239 هزار و 418نفر در مناطق مختلف این شهرستان در چند مرحله غربالگری کرونا شدند.

غربالگری بیش از230 هزار گچسارانی در طرح محله محور شهید سلیمانی

سرهنگ سید علی اضغر نورایی نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی اظهار کرد: قبل از اجرای طرح محله محور و شناسایی افراد  پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای  عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کروناتشکیل شده است.

وی  با بیان اینکه تیم رصد با 2عضو  از نیروهای بسیجی در قالب ۴۰خانوار تشکیل شده که  وضعیت خانواده ها را  بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به صورت شبانه روز خانوارها را رصد می‌کنند، افزود: از زمان آغاز طرح تا کنون 2 هزار و 693 عملیات رصد انجام گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه گفت: هم اکنون 592 تیم در زمینه کار عملیاتی و 648 تیم از نیروهای بسیجی در زمینه نظارتی در این طرح محله محور شهید سلیمانی مشارکت دارند.

 نورایی نسب ابراز کرد: در طرح محله محور شهید سلیمانی تعداد پنج هزار و 289 نفر از نیروهای بسیجی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح تاکنون 239 هزار و 418 نفر در قالب79 هزار و 982 خانوار در مناطق مختلف این شهرستان  در چند مرحله غربالگری کرونا شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اذعان کرد: در زمینه رصد اولیه و پایش خانواده ها در محلات تعداد 764 نفر مشکوک به کرونا بوده که به مراکز سلامت معرفی شدند و از مجموع این تعداد نفرات 222نفر تست کرونا انجام شد که 95 نفر مثبت بوده است.

وی از تشکیل 61 تیم نظارتی از نیروهای بسیجی در طرح محله محور که بر پروتکل های بهداشتی دربازار و ادارات نظارت دارند، خبر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ادامه داد: در طرح محله محور61 تیم حمایتی تشکیل شده که این تیم از افراد آسیب پذیر از نظر اقتصادی، بیماری های خاص و غیرواگیر را شناسایی و بین این افراد  بسته های معیشتی و بهداشتی توزیع می‌شود.

نورایی نسب تصریح کرد: در این زمینه 224 بسته خدمات حمایتی بهداشتی و 331 بسته خدمات حمایتی معیشتی در بین این خانوارها توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه افزود: در زمینه رصد و پایش خانواده‌ها  349 نفر به قرنطینه خانگی و 21 نفر به پایگاه‌های سلامت معرفی شدند.

نورایی نسب افزود: در طرح شهید سلیمانی و رصد خانواده‌ها تعداد 12 هزار و 67 نفر سالمند شناسایی شدند که از این تعداد 9هزار و 149 نفر دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی ابراز کرد: شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، رابطین سلامت، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقا دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهمترین وظایف این کمیته هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌ای در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول