اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دولت مخالف جدی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است/ لیبرال‌ها نباید سکاندار مناصب حساس کشور شوند

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه قانون اجازه برگزاری انتخابات در چند روز را نمی‌دهد گفت: لازم بود مجلس به طور مشخص معیارهای رجال سیاسی و مذهبی را مشخص کند تا افرادی با تفکرات لیبرالی وارد عرصه‌های مدیریتی حساس کشور نشوند.

دولت مخالف جدی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است/ لیبرال‌ها نباید سکاندار مناصب حساس کشور شوند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با علی حدادی،  سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

به دنبال آن هستیم اصلاح قانون انتخابات به سال ۱۴۰۰ برسد

- مجلس به بررسی برخی از مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری پرداخت چرا که چالش‌های دیگری هم در این قانون وجود دارد.

- اگر می‌خواستیم کل قانون انتخابات را بررسی کنیم، قطعاً به انتخابات سال آینده نمی‌رسید و بحث اصلی ما در مجلس آن بود که اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات سال ۱۴۰۰ برسد.

لیبرال‌ها نباید سکان مناصب حساس کشور را بر عهده گیرند

- یکی از آسیب‌هایی که پس از انقلاب شاهد آن بودیم، آن بود که برخی افراد با تفکر لیبرالی و مبتنی بر نگاه به کشورهای غربی، سکان کشور را بر عهده می‌گیرند و به ظرفیت‌های داخلی کشور توجهی نمی‌کنند.

- لازم بود مجلس به طور مشخص معیارهای رجال سیاسی و مذهبی را مشخص کند تا افرادی با این تفکرات وارد عرصه‌های مدیریتی حساس کشور نشوند.

مصادیق رجل سیاسی و مذهبی مشخص نبود

- شورای نگهبان معیارها و شرایط مدیر، مدبر و رجل سیاسی و مذهبی بودن را مشخص کرده است اما نیاز داشت در قانون به صورت مشخص این موضوعات روشن شود چرا که صرفاً در اصل ۱۱۵ قانون اساسی آمده است که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید رجل سیاسی و مذهبی باشند اما مصادیق آن روشن نبود و مجلس صرفاً وارد مصادیق شد.

- مجلس با نگاه سیاسی و جناحی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی نکرد بلکه حفظ منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی مورد توجه ما بود.

اصلاح قانون انتخابات سیاسی نیست

- مجلس هیچ محدودیتی در جریان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای حضور افراد در عرصه انتخابات ایجاد نکرد و ما در این قانون نگفتیم که صرفاً افرادی خاص می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند. 

- ما صرفاً به دنبال نظم بخشی به فرآیند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بودیم و اگر می‌خواستیم با نگاه سیاسی و جناحی به این موضوع نگاه کنیم، برای مثال باید می‌گفتیم که افرادی که در دولت اصلاحات بودند، نمی‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابند و صرفاً دولت‌های اصولگرا می‌توانند در انتخابات حضور یابند یا بر عکس.

دولت مخالف جدی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است

- دولت مخالف جدی با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است و شخص رئیس جمهور و همچنین معاون پارلمانی وزیر کشور که در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس حضور می‌یابد، بارها مخالفت خود را با مواد این طرح مطرح کرده است.

- در همه دنیا به جایگاه قوه مجریه توجه اساسی می‌شود و اینگونه نیست که هر کسی به خود اجازه دهد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند و ما هم لازم بود این قانون را به طور ویژه مورد اصلاح قرار دهیم.

کمک اصلاح قانون انتخابات به تشکیل یک دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی

- اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ایجاد تمدن نوین اسلامی هدف گذاری شده است و این قانون می‌تواند به تشکیل یک دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی کمک کند.

- این اصلاحات، قطعاً نه تنها اثر منفی روی میزان مشارکت در انتخابات نخواهد داشت، بلکه تأثیر مثبت می‌گذارد.

قانون اجازه برگزاری انتخابات در چند روز را نمی‌دهد

- قانون اجازه برگزاری انتخابات در چند روز را نمی‌دهد و انتخابات باید در یک روز برگزار شود.

- اگر دولت پیشنهاد برگزاری انتخابات در چند روز را مطرح کند، این موضوع باید در مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول