اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بازار| قیمت میوه در قزوین به شکل غیرمنطقی بالا رفت/تعیین قیمت 10 هزار و 500 برای پرتقال شب عید

ستاد تنظیم بازار کشور هر کیلو پرتقال تامسون شب عید امسال را 10 هزار و 500 تومان اعلام کرده است، در حالی که این روزها ویروس کرونا دامن‌گیر مردم جامعه شده و بیماران کرونایی جهت سرعت‌بخشی به روند درمان و نیز افراد سالم جهت تقویت سیستم ایمنی نیاز به مصرف انواع میوه دارند که با وجود این قیمت‌ها به راحتی امکان‌پذیر نیست.

بازار| قیمت میوه در قزوین به شکل غیرمنطقی بالا رفت/تعیین قیمت 10 هزار و 500 برای پرتقال شب عید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گزارش بازار این هفتهٔ قزوین به بررسی قیمت کالاهای اساسی موجود در بازار سنتی قزوین می‌پردازد و بررسی می‌کند کدام کالاها نسبت به گذشته افزایش یا کاهش قیمت داشته‌اند.

وارد بازار قزوین که می‌شوی نخستین مغازه‌هایی که به چشم می‌خورد، مغازه‌های فروش مرغ، ماهی و گوشت است. این روزها علی‌رغم این‌که قیمت مرغ پس از مدت‌ها به قیمت تنظیم بازار یعنی 20 هزار و 400 تومان رسیده است، اما کماکان قیمت تخم‌مرغ بالا است و هر شانه تخم‌مرغ با توجه به ریز یا درشت بودن آن با قیمت 34 الی 38 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

 

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین

در پی بالا رفتن قیمت مرغ در ماه‌های گذشته در بازار قزوین، قیمت ماهی نیز در سیر صعودی قرار گرفت؛ اما با کاهش قیمت مرغ، کماکان قیمت ماهی در قزوین بالا است. قیمت هر کیلو از انواع ماهی در بازار قزوین به شرح زیر است: سالمون 56 الی 58 هزار تومان، قزل‌آلا 45 الی 48 هزار تومان، سفید 37 الی 39 هزار تومان، حلوا 34 الی 38 هزار تومان، کپور 30 الی 38 هزار تومان، تن 28 الی 29 هزار تومان، بیکت 27 الی 29 هزار تومان، آزاد 19 الی 30 هزار تومان، قباد 20 هزار تومان، کولی 15 هزار تومان.

 

زنجبیل با قیمتی باورنکردنی

اوایل شیوع کرونا در استان قزوین در انتهای سال گذشته، با توجه به این که حکمای طب سنتی اذعان داشتند زنجیبل در سیر درمانی کرونا تأثیر به‌سزایی دارد، ناگهان قیمت زنجبیل تازه از 50 هزار تومان به 120 هزار تومان رسید. مدتی به همین منوال سپری شد، تا این‌که با فروکش کردن تب کرونا در جامعه و عادی‌سازی آن، مجدداً قیمت زنجبیل در بازار قزوین کاهش یافت و به قیمت قبلی خود بازگشت. اخیراً مجدداً قیمت این کالا در بازار قزوین افزایش یافته و هر کیلو زنجبیل تازه با قیمت 230 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. درست است که زنجبیل یک کالای اساسی نیست، اما بنا هم نیست قیمت آن این چنین بی‌رحمانه در سیر صعودی قرار گیرد، زیرا در این فصل از سال زنجبیل کاربردهای زیادی در تسریع روند درمان سرماخوردگی دارد و برای استفادهٔ بیماران کرونایی نیز مفید است.

 

قیمت انواع میوه در بازار قزوین

این روزها کماکان قیمت انواع میوه در بازار قروین بالا است و هم‌چنان موز با قیمت هر کیلو 25 الی 30 هزار تومان در صدر این گرانی‌ها قرار دارد. اگر تا عید نوروز به همین طریق پیش برود، همان‌گونه که آجیل به‌دلیل گرانی، سال‌هاست از سفرهٔ شب عید بسیاری از مردم حذف شده است، میوه نیز به ناچار حذف خواهد شد. البته با توجه به قرار گرفتن در وضعیت کرونایی، دید و بازدیدهای عیدانه معمولاً صورت نمی‌گیرد، اما قرار نیست این موضوع دلیلی برای گرانی میوه باشد. البته ستاد تنظیم بازار کشور هفتهٔ گذشته قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شب عید را 10 هزار و 500 تومان تصویب کرده و قیمت مصوب سیب نیز در جلسات آتی تصویب خواهد شد که این قیمت در مقایسه با سال گذشته 75 درصد رشد داشته است. اکنون قیمت انواع میوه در بازار قزوین به شرح زیر است: سیب 5 الی 15 هزار تومان، به 10 الی 16 هزار تومان، پرتقال 7 الی 14 هزار تومان، نارنگی 8 الی 15 هزار تومان، لیموشیرین 7 الی 13 هزار تومان، گریپ‌فروت 7 هزار تومان، انار 10 الی 17 هزار تومان، کیوی 6 الی 16 هزار تومان، گلابی 22 هزار تومان، خیار 8 الی 10 هزار تومان، انگور 13 الی 20 هزار تومان.

 

قیمت صیفی‌جات در بازار قزوین

این هفته قیمت صیفی‌جات و سبزی‌جات در بازار قزوین تقریباً ثابت بود و تنها کدو با افزایش قیمت مواجه شد و از 5 الی 6 هزار تومان به 8 الی 10 هزار تومان رسید. قیمت دیگر صیفی‌جات نیز به این شرح است: لیموترش 10 الی 22 هزار تومان، نارنج 5 الی 8 هزار تومان، بادمجان 3 هزار و 500 الی 7 هزار تومان، ترب 6 هزار تومان، شلغم 2 هزار و 500 الی 4 هزار تومان، لبو 4 الی 6 هزار تومان، سیب‌زمینی 3 الی 5 هزار و 500 تومان، پیاز 3 هزار و 500 الی 6 هزار تومان، سیر 20 الی 40 هزار تومان، گوجه‌فرنگی 4 الی 7 هزار و 500 تومان، فلفل‌دلمه 4 الی 7 هزار تومان، هویج 5 الی 6 هزار تومان، هویج زرد 10 هزار تومان، کرفس 6 هزار تومان، کلم‌بروکلی 15 هزار تومان، برگ‌کلم 3 الی 5 هزار تومان، گل‌کلم 4 الی 6 هزار تومان.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قیمت انواع میوه در بازار قزوین به‌شدت بالا است و با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و نیاز فراوان به مصرف این کالا جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و تسریع در بهبود بیماران کرونایی، طبیعتاً بسیاری از خانواده‌های امکان تهیهٔ این کالا را ندارند. شواهد نشان می‌دهد قیمت میوه در شب عید نیز هم‌چنان بالا خواهد بود، زیرا ستاد تنظیم بازار قیمت پرتقال تامسون شب عید را 10 هزار و 500 تومان اعلام کرده است، این در حالی است که در شب عید سال گذشته قیمت پرتقال تنظیم بازار 6 هزار تومان و قیمت سیب ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود که اکنون با افزایش ۷۵ درصدی مواجه شده است.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول