اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مکتب قاسم ادامه دارد

وقتی اسمت «قاسم» باشد، عجیب نیست که در مکتب ولایت‌پذیری حضرت قاسم(ع) بزرگ شوی تا آن جا که ولی‌ات تو را با اشک بدرقه کند و «قاسم»های انقلاب تا رستاخیز مکتبت را دوام ببخشند.

مکتب  قاسم ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، نصیر عالیخانی از فعالان رسانه‌ای جزیره قشم در یادداشتی تحت عنوان «مکتب قاسم ادامه دارد» به بیان شاخصه‌هایی از مکتب شهید سلیمانی پرداخته است:

وقتی اسمت «قاسم» باشد، عجیب نیست که در مکتب ولایت پذیری حضرت قاسم(ع) بزرگ و بزرگتر شوی! وقتی راهت مکتب امام حسین (ع) باشد، اصلا بعید نیست که سردار دل‌ها شوی. آزاده دوران و مبارز با ظلم و استکبار! و چه گوارا شهادتی که از عسل برایت شیرین‌تر و چه فرخنده روزی که به بلایی سخت کشته (شهید) شوی (هاشم بحرانی مدینه المعاجز- ج 4- ص 214- 215).

وقتی دستبند امام حسن(ع) و انگشتری آقا، یادگار عهدت باشد، مکتبت می‌شود مکتب حاج قاسم و اینگونه است که تا عرش کبریایی باری تعالی، خونین بار و با آستینی دریده به میعادگاه می‌روی.

وقتی ولی‌ات با اشک تو را بدرقه کند و با اشک در آغوشت بگیرد، بی‌شک راهت مانا خواهد بود. تاریخ نشان داد همانگونه که مکتب امام حسین(ع) و قاسم‌ها در بیکران تاریخ جاودان شده، «قاسم»های انقلاب اسلامی نیز نه در جغرافیای مکانی ایران بلکه تا رستاخیز راه و مکتب و سلوکش در جای جای جهان برقرار و بردوام خواهند داشت.

اینک که از پس آن روزهای سخت جبهه و نبرد و ظلم، بی‌کفن به کشورت بازگشتی، تمام وطن مهمانی‌ای به بلندای نامت برپا کرده تا راه و شیوه‌ات، الهام بخش قاسم‌های دیگر دوران شود و تن پاره پاره‌ات با آب دیدگان میلیون‌ها دوستدارت غسل داده شود تا کمر زمین از حضور مردان بزرگ خم شود.

آری، اینجا ایران است؛ سرزمین مردان مرد. پشتیبان، یاور و جنگنده. دشمنان ایران اسلامی نیز می‌دانند تا حاج قاسم‌ها زنده‌اند نمی‌توانند هیچ آسیبی به این مرز و بوم وارد کنند و شهادت حاج قاسم نیز به خوبی نشان داد که با حذف فیزیکی حاج قاسم‌ها، نمی توان مکتب را از میان برداشت.

این راه، روشنگر تمام آزادی خواهانی است که از کودکی در مکتب بزرگترین آزادی‌خواه تاریخ یعنی سرور و سالار شهیدان پرورش یافته؛ در این مکتب ترسی از جراحت و اسارت و شهادت نیست. مکتب حاج قاسم، شهادتی ماندنی و شهدی شیرین‌تر از شهادت برای ملت ایران اسلامی است.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول