اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید کارشناسان قرقیز بر ارتباط مستقیم کیفیت پایین آموزش با افراط‌گرایی

در کنفرانسی که در بیشکک برگزار شد کارشناسان قرقیز تاکید کردند سطح پایین کیفیت آموزش با افزایش گرایش به گروه‌های تروریستی و کاهش امنیت ملی ارتباط مستقیم دارد.

تأکید کارشناسان قرقیز بر ارتباط مستقیم کیفیت پایین آموزش با افراط‌گرایی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، کنفرانسی با حضور صاحب نظران و متخصصین آموزشی در بیشکک برگزار شد که در این کنفرانس «ایگور ولاسوف» نویسنده کتاب "تخریب آموزش" نیز حضور داشت.

در این کنفرانس تاکید شد که سطح پایین کیفیت آموزش با افزایش گروه‌های تروریستی  و کاهش امنیت ملی ارتباط مستقیمی دارد.

ولاسوف در سخنان خود در رابطه با کیفیت سطح آموزشی اظهار داشت: نفوذ عوامل افراط گرایی و تروریسم در سطوح جوامع آسیب پذیر به مراتب بیشتر و موفق‌تر انجام می‌شود  اگر یک جوان قرقیز در یک نقطه دور افتاده زندگی می‌کند و به شدت در فقر مالی بسر می‌برد و توانایی و امکان ورود به موسسات آموزش عالی را ندارد، طبیعی است جذب افرادی شوند که نوید زندگی راحت و مرفهی را به او می‌هند. یکی از شیوه‌های جذب عوامل تروریسم و افراط گرا استفاده نوید زندگی بهتر است.

ولاسوف به توجه به سطح تحصیلات و درجه بندی افراد جذب شده در گروه‌های تروریستی و افراطی بیان داشت: 61.6 درصد از افراد با تحصیلات پایین،  32.5 درصد از افراد با تحصیلات متوسطه و فقط 4 درصد از افراد با تحصیلات عالی جذب این گروه‌ها می‌شوند.

وی تأکید کرد که در چارچوب این مطالعه، امکان اصلاح سطح کیفی سیستم آموزشی باید فراهم شود.

به نظر وی، لازم است که شرایطی ایجاد شود که همه بدون استثنا در دانشگاه‌ها پذیرفته شوند و شرایط هم به گونه‌ای نباشد که دانشجو مجبور به ترک درس از ترم اول شود.

علاوه بر این، این کارشناس معتقد است، دانشگاه‌ها باید تماس‌های قابل اعتماد با افراد بالقوه برقرار کنند و بر آموزش هدفمند متخصصان تمرکز کنند.

ولاسوف افزود:  لازم است به طور گسترده آموزش‌های صحیح دینی در مدارس، دانشگاه‌ها در میان مردم گسترش یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول