اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم/ شهدا رفتند تا کشورمان مثل سوریه نشود

مادر شهید کریمی گفت: شهدا رفتند تا کشورمان مثل سوریه نشود راحت و سالم‌زندگی کنیم ما جوانان خود را در راه اسلام و کشور دادیم و هیچ توقع و انتظاری از کسی نداریم.

تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم/ شهدا رفتند تا کشورمان مثل سوریه نشود

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی آیین بزرگداشت تقدیر از خانواده های  شهدای مدافع حرم شهید مجید قربانخانی و شهید مرتضی کریمی با حضور مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل مجموعه گلها برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تفرشی طی سخنانی گفت: ما هرچه داریم، امنیت، آسایش و آرامش مان را از شهدا داریم. بهترین جوانانی که اگر جنگ نبود جزو نخبه های کشور بودند و شاهد وضعیت بهتری در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بودیم.

وی ادامه داد: جوانانی که جانفشانی کردند با لبیک به فرمان رهبر انقلاب به جبهه های نبرد حق علیه باطل چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در سوریه و عراق در در نبرد با گروهک تروریستی داعش شتافتند و ایستادگی کردند. باید دست  بزرگانی مثل خانواده شهدا را که چنین جوانانی را تربیت کردند، بوسید.

کریمی تفرشی گفت: پدر من نیز در جبهه جنگ با عراق حضور داشت و جانباز بود و بعد از جنگ نیز مدتی عوارض در بدنش بود تا اینکه به شهادت رسید. بنده خود نیز بسیجی هستم و بسیجی بودن جزو افتخاراتم بوده و هست. بنده را به عنوان کارآفرین می شناسند اما قبل از این یک بسیجی جهادگرهستم.

وی تصریح کرد: هر جا مشکلی بوجود آمده بسیج و تفکر بسیجی به صحنه آمده و به داد مردم رسیده و در جهت حل مشکل مردم تلاش کرده که این موضوع باید ادامه پیدا کند. امیدواریم تفکر بسیجی و  با یاد و نام و خاطره شهدا همیشه تا ابد در ذهن ما بماند.

مادر شهید مرتضی کریمی نیز در ادامه این نشست گفت: مرتضی از دوران کودکی در مسجد و هیئت فعال بود و در همین محیط بزرگ شد ما هم از او راضی بوده و هستیم، خدا هم راضی بود که شهادت نصیبش کرد. بعد از ازدواج یک مدت در منزل ما ساکن بود و بعد جذب سپاه پاسداران شد به توصیه پدرش در نزدیکی محل کارش منزل اجاره کرد و ساکن شد.

وی افزود: مرتضی عضو بسیج شهرک ولی عصر بود، شهید مجید قربانخانی نیز در نزدیکی آنجا سفره خانه داشت که مرتضی یک روز به سفره خانه او می رود و آنجا باهم دوست می شوند و به هیئت و بسیج می رفتند و تا شهادت باهم بودند. مرتضی علاقه زیادی به روضه حضرت رقیه (س)داشت و گریه می کرد.

این مادر شهید بیان داشت:مرتضی می گفت می خواهم مثل مادرم حضرت زهرا (س)گمنام باشم، مثل حضرت ابوالفضل(ع) دست نداشته باشم و مانند اباعبدالله (ع) سر در بدن نداشته باشم که نهایت نیز همانگونه خواسته بود به شهادت رسید. مرتضی دو دختر داشت که آنها را گنجشک های بابا صدا می کرد.

مادر شهید کریمی ادامه داد: شهدا رفتند تا کشورمان مثل سوریه نشود راحت و سالم‌زندگی کنیم ما جوانان خود را در راه اسلام و کشور دادیم و هیچ توقع و انتظاری از کسی نداریم.
پدر شهید کریمی نیز اظهارداشت: مرتضی اعزام نیرو به جبهه هشت سال دفاع مقدس را به یادداشت و همان زمان دوران کودکی اش می گفت نوبت من کی می شود! یکی از ویژگی های مرتضی جاذبه اش بود. مردمی بودن او بود باهمه انس می گرفت و دوست می شد بخصوص با نوجوانان چرا که آنهارا آینده سازان کشور می دانست و معتقدبود باید روی تربیت نوجوانان کارکرد .
آقای کریمی گفت: مرتضی در ایام فتنه ۸۸ نیز با تیپ امنیتی که زیر نظر شهید حسین همدانی بود همکاری می کرد تا اینکه بعدها به سوریه اعزام شد و در آنجا به شهادت رسید.
پدر شهید مجید قربانخانی نیز در این نشست گفت: حاج قاسم سلیمانی چندین سال در جنگ سوریه و عراق حضور داشت شبانه روز بیداربود و ما مردم در خواب راحت بودیم شهید سلیمانی پدر همه خانواده شهدا بود و ما همه مدیون ایشان هستیم.

وی ادامه داد: مجید قربانخانی  مسجدی و هیئتی نبود با همه همه شهدا فرق داشت سفره خانه  داشت و همینطور دربازار آهن کار می کرد درآمدخوبی هم داشت و ابتدا گفت می خواهد به آلمان برود اما بعد در ایام اربعین به کربلا رفت و وقتی از او وقتی پرسیدم از امام حسین (ع)چه خواستی پاسخ داد گفتم مرا آدم کن! بعد به پایگاه بسیج رفت عضو بسیج شددوره های آموزشی دید و سپس به سوریه اعزام شد و چند روز بعد به شهادت رسید.

مادر شهید قربانخانی نیز گفت: مجید تک پسر خانواده بود و هر پدر و مادری نیز آرزوی دامادی فرزند خود را دارد. ما هم از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کرده بودیم و دوست داشتیم هرچه زودتر ازدواج کند اما مجید از عشق زندگی اش  همینطور از موقعیت کاری و درآمد خود گذشت، او حضرت زهرا (س) را خواب دیده بود و من نیز همیشه آرزوی عاقبت بخیری برایش داشتم.

وی ادامه داد: وقتی خبر شهادت فرزندم را دریافت کردم یک لحظه درک کردم که روز عاشورا چه گذشت و حضرت زینب (س)چه کشید. همیشه شبانه روز منتظر تماس مجید بودم همینطور برای  خواهرانش داغ برادر سخت بود اما شهادت زیباست و امیدوارم خدا عاقبت همه ما را شهادت قراردهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول