اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رئیس دانشگاه آزاد: بعد فکری مکتب «حاج‌قاسم» به مردم عزت می‌دهد

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: بعد فکری مکتب شهید سلیمانی به مردم عزت می‌دهد و مقاومت را به مردم هدیه کرده و دفع نظام سلطه می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد: بعد فکری مکتب «حاج‌قاسم» به مردم عزت می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی طهرانچی در حاشیه حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به شهدای مقاومت اظهار کرد:  شهیدی مثل حاج‌قاسم که در مکتب امام پرورش یافت، خود در امتداد آن مکتب حرکت کرد و مکتب حاج‌قاسم را برای جوانان نه تنها ایران بلکه منطقه آورد و بالتبع در دانشگاه هم جدای از مردم نیست و این مکتب وجوهی دارد که باید ‌مورد شناخت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتبی احساسی و شعاری نیست بلکه مکتبی شعوری‌ست، در این مدت هم در سطح پژوهش‌های زیادی در ابعاد شخصیتی و فکری حاج‌قاسم کار شده، بعد فکری مکتب شهید سلیمانی به مردم عزت می‌دهد و مقاومت را به مردم هدیه کرده و دفع نظام سلطه می‌کند.

وی ادامه داد: در ابعاد پژوهشی در دانشگاه‌ها کار پژوهشی در حال انجام است و ابعاد تربیتی حاج‌قاسم هم بسیار جدی است، کاری که خون شهید می‌کند کار بسیار بزرگی است که به همراه مداد علما بتواند جوانانی را برای کشور بسازد تا ادامه دهندگان راهش باشند، ان شالله بتوانیم جلوه‌های نرم‌افزاری انتقام سخت را در بحث جهاد علمی داشته باشیم.

طهرانچی ابراز کرد: یکی از مباحثی که ما داریم این است که به هیچ وجه با نظام سلطه کنار نیاییم و دست نظام سلطه را بخوانیم.

مکتب حاج‌قاسم باید وارد فضاهای درسی شود

حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کشور هم اظهار کرد: بحمدالله حاج‌قاسم جزء شخصیت‌ها و نمادهایی بود که در زمان حیات خود به نوعی محبت و علاقه مردم را به صورتی الهی در دل آحاد این ملت قرار داده بود واین ظرفیت ویژه‌ای برای جریان مومن و انقلابی جامعه ایجاد می‌کند، برای اینکه بتواند این الگوها را به صورت یک الگوی قابل تقلید، قابل سلوک و قابل تکثیر معرفی کند.

وی افزود: اینکه آقا فرمودند «مکتب حاج قاسم»، یعنی حاج قاسم منحصر به فردی که با ترور و به شهادت رساندن از جامعه حذف شود، نیست، بلکه این جریان قابل تکثیر است و باید رهرو داشته باشد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در فضاهای علمی کارهای خوبی شروع شده اما ابتدای راه هستیم، در فضای درس‌نامه‌ای فعالیت‌هایی انجام می‌شود. این مکتب که آمد یک انسان تراز اسلام ناب محمدی از آن باید یاد کنیم و باید در فضای درسی وارد شود. در کنار آن مجموعه‌های علمی دانشگاه‌ها چه حوزه‌های علوم تربیتی چه حوزه روابط بین‌الملل و بخش‌های دیگر فعالیت‌هایی آغاز کردند.

وی یادآور شد: برای پیگیری و طراحی الگوی‌های این مکتب جلساتی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار کردیم در قالب تشکل‌های دانشجویی هم فعالیت‌های خوبی در این عرصه انجام شده که هم فعالیت‌های میدانی عملیاتی بوده و هم در حوزه فعالیت‌های تدریجی داخل دانشگاهی اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

رستمی بیان کرد: هفته گذشته هشتمین دوره سوگواره شعر آینی دانشگاهیان را داشتیم که 400 اثر از شعرای دانشجو و استاد به دبیرخانه رسید، امسال محور این جشنواره حاج‌قاسم و جریان مقاومت بود و از این به بعد این سوگواره و جریان بیان عاطفی جوان و علمی کشور محور خواهد بود و از این دست فعالیت‌هایی که بتواند این شهید را در حد بضاعت ما به جامعه معرفی کند، برنامه‌هایی داریم.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول