اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کویت تصمیم برای خرید بالگرد آپاچی آمریکایی را تکذیب کرد

ستاد مشترک ارتش کویت اخبار برخی رسانه‌ها درباره تصمیم این کشور برای خرید بالگردهای آپاچی آمریکایی به مبلغ چهار میلیارد دلار را تکذیب کرد.

کویت تصمیم برای خرید بالگرد آپاچی آمریکایی را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ستاد مشترک ارتش کویت ضمن تکذیب اخبار مربوط به تصمیم این کشور برای خرید بالگردهای آپاچی به مبلغ چهار میلیارد دلار تأکید کرد که این اخبار دقیق نیست.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین» ستاد مشترک ارتش کویت همچنین در بیانیه خود آورده است که تمامی طرح‌ها و قراردادها از طریق کانال‌ها و اقدامات قانونی انجام می‌شود.

در بیانیه مذکور بر ضرورت دریافت اخبار از منابع رسمی و روابط عمومی ستاد مشترک ارتش کویت تأکید شده است.

چهارشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با امکان فروش بالگردهای آپاچی و قطعات یدکی سامانه دفاع موشکی پاتریوت به موشک در قالب دو قرارداد جداگانه به ارزش حدود ۴.۲ میلیارد دلار موافقت کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا همچنین آمده بود که دولت کویت برای خرید هشت فروند بالگرد آپاچی « AH-64E» و ارتقای ۱۶ بالگرد آپاچی AH-64D به نوع  A.H-64E درخواست کرده است.

در بیانیه مذکور آمده بود که ارزش قرارداد بالگردها به چهار میلیارد دلار و ارزش قرارداد فروش قطعات یدکی سامانه دفاع موشکی پاتریوت و آموزش‌های مربوط به نسخه پیشرفته نیز به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

وزارت دفاع آمریکا البته گفته بود که این موافقت لزوما به معنای آن نیست که قراردادی امضا شده یا مذاکرات در این باره به پایان رسیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول