اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تصمیمات شورای شهر کاشان برای تسریع ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس

در نشست شورای اسلامی شهر کاشان مقرر شد کمیته‌ای با حضور فرماندهی ناحیه بسیج شهرستان تشکیل شود تا پیش‌بینی‌های لازم در خصوص میزان بودجه و نیازهای ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس صورت بگیرد.

تصمیمات شورای شهر کاشان برای تسریع ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا پورعسکری امروز در صد و هفتادمین نشست علنی شورا شهر کاشان با محوریت بررسی آخرین وضعیت باغ‌موزه دفاع مقدس، اظهار کرد: سردار سرلشکر بسیجی مخلص حاج قاسم سلیمانی جلوه آبرو و افتخار برای کشور ما در دنیا بود که به‌ حق در زمان دفاع مقدس و مبارزه با استکبار جهانی به‌ ویژه جرثومه کثیف داعش و تکفیری‌ها شجاعت کم نظری از خود نشان داد.

رئیس شورای شهر کاشان بابیان اینکه، امروز بر عهده ماست که با تأسی از روح بلند این شهید والامقام و این انسان وارسته در ادامه مسیر خدمت به انقلاب کشور ایشان را الگوی خود قرار دهیم، افزود: استقبال کم‌نظیر از تشییع شهید سلیمانی جلوه وفاداری و تعهد مردم به کشور بود که همین موضوع توانست موجب تقویت روحیه ایثار و فداکاری در بین مردم کشور به‌ویژه رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت شود.

کریم اکبری نیز در این نشست با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور دلیرانه‌شان در تمامی صحنه‌های نبرد نام انقلاب را زنده نگه‌ داشت، گفت: امروز حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است نه یک فرد که بر ما لازم است جایگاه ویژه او را به نسل بعدی انقلاب معرفی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان ضمن تأکید به اهمیت پاسداشت مقام شهدا در خصوص لزوم ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس گفت: همه ما وظیفه‌ داریم پیام کربلای ایران که سازنده تمدن ایران اسلامی است را برای نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی، کشور ایران و دنیا زنده نگهداریم.

وی افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس کاشان تنها یک باغ‌موزه نیست بلکه شناسنامه منطقه فرهنگی کاشان بزرگ است که نماد تمدن ایثارگری و هویت مذهبی منطقه است چراکه این شهر با داشتن بیش از هزار و ۷۰۰ هزار شهید از جمله شهرهای شهیدپرور کشور است و از طرفی تعداد کثیری از جمعیت کاشان را ایثارگران تشکیل می‌دهند که لازم است یاد و خاطرات تلاشگری آن‌ها برای نسل بعد به یادگار بماند.

اکبری با بیان اینکه ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس علاوه بر مسؤولان شهری و به‌ خصوص شهرداری نیازمند حمایت مدیران در سطح ملی و کلان است، بیان کرد: به کمک و همیاری تمام نهادهای شهری در طی این چند دوره امسال وضعیت زمین باغ‌موزه تثبیت و تملکات آن انجام‌ شده است و از طرفی با حمایت شهرداری مقدمات لازم ساخت صورت گرفته و در حال انعقاد قرارداد برای طراحی المان‌ها و نوع ساختمان با شرکت مشاور هستیم همچنین تأمین آب، برق و تلفن مجموعه در حال پیگیری است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان بابیان آنکه شهرستان کاشان به سبب ویژگی‌ها و پتانسیل‌هایش تنها شهرستانی است که با آینده‌نگری خود اقدام به ساخت باغ‌موزه کرده است، افزود: زمین تأمین‌شده برای باغ موزه‌دفاع مقدس پنج هکتار است که از این مساحت حدود ده درصد آن به موزه دفاع مقدس و المان‌های آن اختصاص می‌یابد و ۹۰ درصد آن به‌صورت فضای سبز، پارک، مسائل فرهنگی و آموزشی و ورزشی مورداستفاده عموم خواهد بود.

به گزارش فارس، در این نشست مقرر شد کمیته‌ای با حضور فرماندهی ناحیه بسیج شهرستان، اعضای هیأت مؤسس باغ‌موزه و حسینعلی وکیل و سید مهدی ناظم رضوی به‌ عنوان دو تن از اعضای شورای شهر کاشان تشکیل شود تا پیش‌بینی‌های لازم در خصوص میزان بودجه و نیازهای ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس صورت بگیرد. همچنین پیش‌بینی شد برای استفاده از ظرفیت‌ها و مدارک کنونی حوزه دفاع مقدس در کاشانه تا زمان ایجاد باغ‌موزه دریکی از فرهنگسراهای شهرداری مانند که امکانات را دارد به نمایش همگان برسد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول