اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وعده یک‌ماهه سرآمد، آرامستان تویسرکان تعیین تکلیف نشد/ خبری از پاسخگویی فرماندار نیست

فرماندار تویسرکان در خصوص وعده‌ای که به مردم این شهرستان درباره تعیین تکلیف آرامستان آن هم ظرف یک ماه، داده بود بدعهدی کرد و در این زمینه نیز پاسخگو نیست.

وعده یک‌ماهه سرآمد، آرامستان تویسرکان تعیین تکلیف نشد/ خبری از پاسخگویی فرماندار نیست

خبرگزاری فارس ـ همدان، موضوع انتقال بهشت‌ زهرا(س) تویسرکان از ابتدای سال به عنوان یکی از موضوعات مهم شهرستان بارها و بارها مطرح شده است. ابتدا بحث مکان انتقال آرامستان به بقعه آرامگاه امامزاده ناصر(ع) عنوان شد که البته برخی این جانمایی را غیرکارشناسی و برمبنای منفعت گروه خاصی برشمردند؛ بعد از مدتی دوباره آرامستان تویسرکان با محوریت تکمیل ظرفیت بهشت زهرا(س) به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد، در این میان از سوی مسوولان به طور شفاف دلیل جانمایی مکان و تدبیر برای دفن اموات اطلاع‌رسانی نشد مسئله ای که امروز هم رسانه‌ها با آن مواجه است.

ضمن اینکه در این میان زمزمه گلایه و انتقاد برخی از دهیاران روستاهای اطراف امامزاده ناصر(ع) از گوشه و کنار مبنی بر نارضایتی مردم برای انتقال آرامستان به این منطقه به گوش می‌رسید تا اینکه حدود یک ماه پیش بود که شوراهای اسلامی روستاهای گل‌آباد، نجفیه، قلعه‌شیخ، زیوج و آریکان به صورت مکتوب مخالفت خود با طرح انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) را اعلام کردند و جانمایی آرامستان را غیرکارشناسانه و سبب بهم ریختگی اقلیم آب و خاک این منطقه عنوان کردند.

نبود زیرساخت‌هایی چون راه دسترسی مناسب، آب، برق، گاز و تلفن در امامزاده ناصر(ع) و نیاز به اعتبار زیاد با توجه به محدویت‌های منابع مالی و غیربهداشتی شدن آب‌های زیرزمینی مثل قنوات و ... این جانمایی را زیر سوال می‌برد مهمتر اینکه شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی است و مقصدی برای گردشگران که باید در این تصمیم‌گیری لحاظ شود.

 بر همین اساس خبرگزاری فارس با هدف شفاف‌سازی موضوع، یک ماه پیش گزارشی تحلیلی با عنوان «تعیین تکلیف آرامستان تویسرکان تا یک ماه آینده/ فعلا برای اموات جا داریم،نگرانی نداریم» را روی خط برد.

طبق اظهارات مسوولان جانمایی پس از بازدید مسوولان دستگاه‌های مربوطه به درخواست فرمانداری شهرستان از محل مورد نظر در امامزاده ناصر(ع) و تایید سازمان اوقاف برای انتقال آرامستان، طرح به بسیج سازندگی واگذار شده که طرح ارائه شده به علت مغایرت با طرح جامع بقعه امامزاده ناصر(ع) رد می‌شود.

اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای مطالعه انتقال آرامستان به محل آرامگاه امامزاده ناصر(ع) و مطالعات کارشناسی همه جوانب این جانمایی در منطقه آغاز می‌شود، تایید یا رد این منطقه برای انتقال آرامستان منوط به استعلام امور اراضی، امور آب، محیط زیست و... است که فرماندار تویسرکان به خبرگزاری فارس قول اعلام این استعلام‌ها را ظرف یک ماه آینده داد حالا از زمان وعده فرماندار یک ماه و ۶ روز می‌گذرد؛ اما با وجود تماس‌های مکرر موفق به دریافت خبری مبنی بر تایید یا رد بررسی‌های کارشناسی شده دستگاه‌های مختلف در خصوص انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) نشدیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان به هیچ کدام از تماس‌های ما پاسخ نداد، با مسئول دفتر ایشان هم تماس گرفته شد که فرماندار گفته بود «وقت ندارم؛ جلسه دارم»!.

 برای پاسخ به دغدغه مردم در خصوص آرامستان با معاون سیاسی استاندار هم تماس گرفتیم و حتی با پیامک موضوع و ضرورت پاسخگویی در این زمینه درخواست شد ایشان نیز توجهی نکرد، حال  این سوال مطرح است که آیا با توجه به شرایط کرونایی جلسه‌ای مهمتر از تعیین تکلیف جانمایی آرامستان با وجود تکمیل ظرفیت بهشت زهرا(س) وجود دارد؟ آن هم در کنار مساکن مهر؟

نکته مهم و قابل تامل در خصوص جانمایی آرامستان این است که طبق گفته یکی از اعضای شورای شهر تویسرکان، شورا و شهرداری از جانمایی آرامستان در محل شاهزاده ناصر(ع) بی‌خبر بودند و تصمیم‌ در فرمانداری گرفته شده، در حالی که طبق قانون تصمیم‌گیری در این خصوص وظیفه شهرداری و شورای شهر است.

طی هفته گذشته بود که خبرگزاری فارس با احسان پیری، شهردار تویسرکان به صورت حضوری در این خصوص صحبت کرد که او گفت این کار با فرمانداری است روز گذشته هم خبرگزاری فارس طی چندین تماس تلفنی با شهردار موفق به صحبت در خصوص وضعیت کنونی آرامستان نشد.

حال اینکه چرا فرماندار طبق قول خود مبنی بر تعیین تکلیف آرامستان آن هم یک ماه، پاسخ نمی‌دهد جای تامل دارد! برخی می‌گویند عده‌ای دنبال اجرای خواسته گروه خاصی بر انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) هستند آن هم با فشار.

درست است مسوولان در این زمینه پاسخی نداند اما تا پاسخگویی آنها به موضوع خوشبینانه نگاه می‌کنیم، امیدواریم شایعات صحت نداشته باشد و دغدغه اول و اصلی مسوولان در تصمیم‌گیری منفعت مردم باشد ولاغیر.

یادداشت: فاطمه صلح میرزایی

انتهای پیام/89010/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول