اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

علامه محمدتقی مصباح یزدی شمشیر برنده اسلام بود

رییس مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی با بیان این‌که ابعاد مختلف شخصیت علامه مصباح یزدی باید برای همگان تبیین شود، گفت: بنا به نظر بسیاری از علمای دینی، علامه مصباح یزدی در طول عمر با برکت خود شمشیر برنده اسلام بود.

علامه محمدتقی مصباح یزدی شمشیر برنده اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت الاسلام احمد ابوترابی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سومین روز ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی که با حضور جمعی از روحانیون و مردم دارالعباده در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد، با بیان این‌که آیت الله مصباح در بین افراد جامعه اسلامی به عنوان یک فیلسوف بزرگ اسلامی مطرح بودند، اظهار کرد: بنا به نظر بسیاری از علمای دینی، علامه مصباح یزدی در طول عمر با برکت خود شمشیر برنده اسلام بود.

وی قاطعیت در برابر دشمنان دین و نظام اسلامی را از جمله ویژگی‌های رفتاری آیت الله مصباح دانست و افزود: ابعاد مختلف شخصیت علامه مصباح هنوز برای خیلی از افراد جامعه پنهان است که باید برای همگان تبیین شود.

رییس مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی در ادامه اخلاص در عمل و رفتار را یکی از مهمترین دلایل تأثیرگذاری وجود مبارک علامه مصباح عنوان کرد و گفت: آیت الله مصباح در همه امور رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) را ملاک عمل خود قرار می‌داد.

حجت الاسلام ابوترابی دیدگاه‌های علمی و فقهی آیت الله مصباح را منبع بسیاری از پژوهش‌های بزرگ عصر حاضر دانست و بیان کرد: علامه مصباح در اوج فروتنی با کمال میل و روی گشاده پای صحبت و ارائه پژوهش‌های مخالف نظر خود می‌ایستاد و با خوش رویی نظر خود را اعلام می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از این‌که صدا و سیما در انتشار سخنرانی‌ها آیت الله مصباح آن طور که باید عمل نکرده است، تصریح کرد: بسیاری از علمای دین و نظام اسلامی مقام علامه مصباح را خیلی بیشتر فیلسوف دینی می‌دانستند و خدمت ایشان ارادت خاص داشته و دارند.

رییس مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی، علامه مصباح یزدی را بازوی توانمندی برای مقام معظم رهبری در پاسداری از معارف دینی و ارزش‌های اسلامی دانست و بیان کرد: آیت الله مصباح مظهر مقاومت علمی بودند.

وی در پایان با بیان این‌که بالاتر از جان حفظ آبروست، گفت: آیت الله مصباح برای پاسداری از دین و ارزش‌های اسلامی از آبروی خود هم مایه گذاشتند و می‌گفت حاضرم برای اسلام تمام آبروی خود را خرج کنم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول