اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سرشماری پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: باتوجه به تعدد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان و همچنین فراوانی گونه‌های پرندگان مهاجر انتظار داریم سرشماری پرندگان مهاجر حدود 3 هفته زمان ببرد.

سرشماری پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران

کوروس ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پاییز هر سال شاهد حضور تعداد زیاد پرندگان مهاجر در تالاب‌های استان مازندران هستیم که امسال نیز گونه‌های زیادی از پرندگان مهاجر وارد طبیعت استان شدند.

وی با اشاره به افزایش تعداد قوهای مهاجر به ۴هزار قطعه در تالاب‌های سرخرود و فریدونکنار، افزود: در ادامه موج مهاجرت قوهای مهاجر، جمعیت قوهای فریادکش به تالاب بین‌المللی فریدونکنار به بیش از ۴ هزار قطعه رسیده است.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه سرشماری پرندگان مهاجر در استان مازندران از ۱۲ دی ماه امسال آغاز شده است، تصریح کرد: با بررسی و شمارش انجام شده، مجددا جمعیت قوها افزایش یافته که دلیل آن شرایط معتدل آب و هوایی منطقه به همراه تالاب‌های وسیع آب شیرین و از سوی دیگر سرما و یخبندان در عرض‌های شمالی بوده است.

ربیعی بیان کرد: باتوجه به تعدد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان و همچنین فراوانی گونه‌های پرندگان مهاجر انتظار داریم سرشماری پرندگان مهاجر حدود سه هفته زمان ببرد.

وی با اشاره به غذادهی و توزیع آن در منطقه به‌منظور حفظ امنیت قوها، اظهار کرد: در این زمینه نیروها مستقر هستند و درحال انجام غذادهی هستند و البته در کنار محیط بانان تشکل‌های دوستدار محیط زیست نیز در منطقه حضور می‌یابند.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه نباید در مامن پرندگان برای تغذیه و زمستان گذرانی اختلالی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین توصیه ما به همه دوستداران طبیعت این است از هرگونه بروز ناامنی جلوگیری کرده و همچنین درصورت مشاهده مواردی از تلفات گزارش را به ادارات محیط زیست و دامپزشکی اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول