اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های کردستان در ایام کرونا

فرمانده انتظامی کردستان گفت: علیرغم اینکه میزان تردد خودرو در جاده‌های کشور در ایام کرونا با کاهش 40 درصدی مواجه شد اما این آمار در جاده‌های کردستان 10 درصد افزایش دارد.

افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های کردستان در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی آزادی در جلسه کمیسیون ایمنی و کاهش سوانح رانندگی راه‌های کردستان اظهار کرد: علیرغم اینکه میزان تردد خودرو در جاده‌های کشور در ایام کرونا با کاهش 40 درصدی مواجه شد اما این آمار در جاده‌های کردستان 10 درصد افزایش دارد.

وی افزود: همچنین در 9 ماه گذشته از سال جاری، تعداد جانباختگان ناشی از بروز تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری 2 نفر و برون شهری 11 نفر رشد داشته است، افزود: در 2 سال گذشته در مجموع 79 نفر از آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات کاهش یافته است که نسبت به مدت مشابه آن در سال‌های 95 و 96، 10 درصد کمتر است.

رئیس پلیس راهور کردستان نیز در این نشست بیشترین تصادفات درون شهری را مربوط به خودروهای سواری و موتورسیکلت عنوان کرد و ادامه داد: در برخی شهرهای استان از جمله سنندج، سقز و قروه معابر تصادف‌خیز وجود دارد که باید برنامه‌های کوتاه و بلندمدت در نظر گرفته شود تا آمار تصادفات کاهش یابد.

برزو مرادی بر لزوم استفاده از سامانه‌های هوشمند پلیس برای ثبت تخلفات در تمام محورها تاکید کرد و یادآور شد: براساس بررسی‌های انجام شده، 26 درصد جرحی‌ها و 39 درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده است.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول