اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بررسی مشکل طلاق در یاسوج توسط حوزه علمیه خواهران/نماینده ولی فقیه: خطر طلاق را جدی بگیریم

مشکل طلاق در یاسوج توسط اداره زن و خانواده حوزه علمیه خواهران کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مشکل طلاق در یاسوج توسط حوزه علمیه خواهران/نماینده ولی فقیه: خطر طلاق را جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج راضیه میر علی ملک رئیس اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران کشور در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای پی‌گیری کاهش طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کرده‌ایم اظهار کرد: در تعداد 5 استان به صورت آزمایشی که بیشترین آمار طلاق را دارند حضور یافته‌ایم چرا که یکی از آسیب‌هایی که بیش از سایر آسیب‌ها مشکل آفرین بوده همین موضوع طلاق است.

رئیس اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در شهر یاسوج منطقه مادوان را به عنوان پایلوت انتخاب کرده‌ایم، افزود: مناطقی که 20 تا 40 هزار جمعیت دارند تعداد طلاق و تعداد متعارضان آن در نظر گرفته می‌شود و تعدادی طلاب برادر و خواهر که در حیطه روانشناسی کار کرده اند به مدت 50 ساعت ضبط برنامه دارند. 

وی گفت: متعارضان در حال طلاق‌های استان در اختیار مشاوران قرار داده می‌شوند و 12 ساعت تکنیک و آموزش های لازم به متعارضان طلاق داده می‌شود تا مشکلات آنها حل شود و در این خصوص مشاوره رایگان هم به آنها داده می شود که در صورت موفقیت کار موثری انجام شده و چند ماه دیگر کاهش طلاق را شاهد خواهیم بود.

در ادامه آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست بررسی طرح کاهش طلاق که با محوریت حوزه‌ علمیه خواهران کشور قرار است در ۵ استان برگزار شود، گفت: آسیب‌ها در حوزه خانواده روز به روز بیشتر می‌شود و طلاق‌های عاطفی و طلاق‌های ثبتی که اتفاق می‌افتد بسیار نگران کننده است لذا اجرای این طرح لازم و ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: درصد طلاق در مرکز کشور خیلی زیاد است و در مناطق عشیره‌ای کم است اما همین کم هم زیاد است و اگر اجازه دهیم همینطور پیش برود بنیان خانواده در ایران و نظام اسلامی متلاشی می‌شود و این همان چیزی است که غرب و دشمن اسلام و عفت و معنویت است.

وی با اشاره به اینکه در سایه فروشی خانواده آسیب‌های زیادی به همراه است، افزود: طلاق، فشارهای روحی و روانی، ناهنجاری‌های اجتماعی، بزهکاری اجتماعی و فرزند طلاق بودن را به همراه دارد و اینکه در آیات و روایات آمده که وقتی طلاقی شکل می‌گیرد عرش خدا به لرزه در می‌آید به دلیل همین پیامدهای شوم است که باید چاره‌اندیشی کنیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عوامل متعدد تاثیرگذار در طلاق گفت: ازدواج بدون عقلانیت و عدم پشتیبانی خانواده‌ها منجر به مشکلات و طلاق‌ می‌شود، لذا تلاش شود زندگی‌ها به سمت مهر و محبت سوق داده شود.

وی در پایان با تاکید مجدد بر تلاش دشمن برای آسیب زدن به کانون خانه و خانواده خاطرنشان کرد: خطر واقعا جدی است به همین دلیل ورود خواهران حوزه علمیه به این موضوع کاملا احساس می‌شود که با اطلاعات و آموزش لازم حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول