اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی کرمان به میزبانی رفسنجان

با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مسئول بسیج دانش‌آموزی کشور یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان کرمان به میزبانی رفسنجان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی کرمان به میزبانی رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علیرضا کاظمی عصر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان کرمان به میزبانی رفسنجان ویژه برنامه سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: مهمترین مؤلفه قدرت هر کشوری یک مسئله بیشتر نیست و انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین مؤلفه قدرتش، قدرت فرهنگی‌ست و قدرت‌های دیگر اعم از نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سایه این قدرت فرهنگی به دست می‌آید.

مرکز ثقل قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در مرکز ثقل این قدرت فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت است. وجه تمایز قدرت جمهوری اسلامی ایران با تمام ابرقدرت‌های دنیا تکیه بر همین قدرت فرهنگی‌ست و آن‌چه می‌تواند به انقلاب اسلامی ایران استمرار بدهد و استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی را حفظ کند، قدرت فرهنگی‌ست.

وی ادامه داد: تمام دستاوردهای نظامی ما مدیون جلوه‌های فرهنگی اسلام ناب و ارزش‌های انقلاب بوده که در وجود فرماندهان، بسیجیان و شهدا متجلی شد و برای ما پیروزی آفرید و امروز بعد از چهل سال تلاش‌های دشمن در عرصه‌های مختلف برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده است که تنها دلیلش وجود همین روحیه است. 

کاظمی افزود: آن‌چه شهید سلیمانی را تبدیل به اسطوره قرن کرد، فرهنگ ایثار و شهادت در وجود این عزیز بزرگوار بود و البته همه شهدا و خانواده بزرگ سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف این فرهنگ را در وجود خود دارند و امروز دشمن همین نقطه ثقل فرهنگی را هدف و نشانه گرفته است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جوان‌های امروز به مراتب از جوان‌های اول انقلاب برای دفاع از آرمان‌ها آماده‌تر هستند، گفت: نشانه آن هم میدان‌های مقاومت در آن سوی مرزهاست.

کاظمی تصریح کرد: ما باید هوشیار و بیدار باشیم، باید تلاش و جهاد کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم چراکه بالاترین مسئولیت و مأموریت ما حفظ همین فرهنگ است و فرق هم نمی‌کند در چه دستگاهی کار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و بالاترین دستگاه فرهنگی کشور این را به عنوان مهمترین مأموریت خود تعریف کرده و بدون شک برنامه‌های متعددی را طراحی کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: برگزاری ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه با همین نیت و عنوان بود و اگر قرار است که این فرهنگ را توسعه بدهیم باید تاریخ گذشته را به خودمان یادآوری کنیم و فراموش نکنیم دیروز ما کجا بودیم و چه کسانی کنار دست ما شهید شدند و امروز چه مسئولیتی در مقابل آن‌ها داریم.

وی اضافه کرد: ما باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم و در مقابل‌شان تعظیم کنیم این لازمه ورود به عرصه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی بیان کرد: باید تلاش کنیم برای تداوم راه شهیدان سیره و رفتار شهدا در زندگی ما تجلی پیدا کند و این مهم است.

امروز یادواره‌های شهدا بهانه‌ای برای آشنایی با سیره و رفتار شهدا در حوزه‌های مختلف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: رفتارهای عجیب سردار سلیمانی انسان را واقعا متحول می‌کند؛ رفتارش با سربازان، با مردم، با دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان و با نوزادان و رابطه او با خدای خودش و رابطه‌اش با ولی فقیه، سردار سلیمانی در عمل به ما فرهنگ ولایت‌پذیری، تکلیف‌مداری، از خود و نفس و خانواده و مال و زر و زیور دنیا گذشتن و همه خواسته‌های نفسانی را زیر پا له کردن را ثابت کرد.

ایران 15 میلیون دانش‌آموز مثل حاج‌قاسم دارد

مجتبی باستان، مسئول بسیج دانش‌آموزی کشور عنوان کرد: یاد و نام یک‌هزار و 123 شهید دانش‌آموز و ۲۳۶ شهید فرهنگی استان ولایتمدار و شهیدپرور کرمان را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم سلیمانی یک اسم نیست‌، یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز است، گفت: جوهره این مکتب مقاومت و ایستادگی و  دیدنداری و ولایتمداری است و همین دو ویژگی ایران اسلامی را در بالاترین مرتبه و اقتدار خودش قرار داده که در مکتب حاجقاسم سلیمانی است.

باستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ایران اسلامی باید سبک زندگی حاج قاسم را مطالعه کنند، تصریح کرد: به لطف دانش‌آموزان جهادی و ولایی، ما 15 میلیون دانش‌آموز مثل حاج‌قاسم داریم.

رفسنجان 157 شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان اظهار کرد: در سال 1360 گروه‌های دانش‌آموزی آموزش را برای رفتن به جبهه از این محل آغاز کردند که می‌توان به شهید اسفندیار صابری، شهید پاکار، شهید حیدری‌پور، شهید آفرند، شهید هنری و ... اشاره کرد بنابراین اینجا جای بسیار مقدسی است.

وی مجاهدت‌های دانش‌آموزان در دوران جنگ را یادآور شد و گفت: اگر این عزیزان نمی‌رفتند دشمن آنچه که برای ما در خرمشهر اتفاق افتاد برای ما رقم می‌زد اما جنگ تحمیلی که سن و سال نمی‌شناخت، همه ید واحد شدند و علیه دشمن جنگیدند و رزمندگان کاری کارستان کردند و اجازه ندادند قطعه‌ای از ایران جدا شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه باید در مسیر مبارزه با استکبار خود را در یادگیری بیشتر موظف بدانیم، عنوان کرد: شهرستان رفسنجان در دوران دفاع مقدس بیش از 900 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 157 نفر شهید دانش‌آموز بوده‌اند.

حسین تقوی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان هم بر مطالعه و عمل به وصیت‌نامه شهدا به ویژه سردار سلیمانی تأکید کرد و گفت: امیدواریم در زمینه مکتب حاج‌قاسم بتوانیم راه و روش این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

 انتهای پیام/80016/ب/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول