اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیش‌بینی صید بیش از 22 هزار تن ماهی از مزارع و آب‌بندان‌های گلستان/ ارسال ماهی‌تمیز شده با تیپاکس به سراسر کشور

معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع و آب‌بندان‌های استان گلستان بیش از 22 هزار تن ماهی گرمابی صید شود.

پیش‌بینی صید بیش از 22 هزار تن ماهی از مزارع و آب‌بندان‌های گلستان/ ارسال ماهی‌تمیز شده با تیپاکس به سراسر کشور

محمود سلقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استان گلستان در تولید ماهیان گرمابی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، ماهی استان به تمام نقاط کشور از جمله استان‌های مازندران، گیلان و تهران ارسال می‌شود.

وی در خصوص اشتغالزایی مردم استان در تولید و پرورش ماهی تصریح کرد: در تولید ماهیان گرمابی استان گلستان رتبه چهارم کشور را دارد و اشتغال مستقیم بالغ بر ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در این زمینه در استان ایجاد شده است.

* ماهی صید شده در استان به صورت رایگان و بهداشتی تمیز می‌شود/ برآورد می‌شود که ۶ هزار و ۵۰۰ تن ماهی از مزارع و آب‌بندان‌ها برداشت شود

معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان افزود: ماهی صید شده در استان به صورت رایگان و بهداشتی تمیز می‌شود و از طریق پیک به وسیله تیپاکس به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

سلقی با اشاره به اینکه سطح کشت ماهی در شهرستان آق قلا حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است، ابراز کرد: برآورد می‌شود که ۶ هزار و ۵۰۰ تن ماهی از مزارع و آب‌بندان‌ها برداشت شود.

* بالغ بر ۷۵۰ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در سطح ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار در استان گلستان وجود دارد/  بیش از ۲۲ هزار تن ماهی گرمابی از مزارع و آب‌بندان‌های استان گلستان صید می‌شود

وی با بیان اینکه در استان گلستان بالغ بر ۷۵۰ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در سطح ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار وجود دارد، گفت: حدود ۵۰۰ حلقه چاه برای پرورش ماهیان گرمابی برای ایجاد آب‌بندان در نظر گرفته شده است تا کشاورزان از آن استفاده بهینه کنند.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع و آب‌بندان‌های استان گلستان بیش از ۲۲ هزار تن ماهی گرمابی صید شود.

به گفته سلقی براساس تفاهم‌نامه‌ای که شیلات با سپاه نینوا استان گلستان و بنیاد برکت برقرار شده 70 تا 120 میلیون تومان پیش‌بینی شده در قالب تسهیلات کم‌بهره در اختیار بهره‌برداران قرار بگیرد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول