اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شمار تلفات کرونا در جهان از ۱.۸ میلیون نفر فراتر رفت

آخرین آمار و ارقام حاکی است شمار مبتلایان به کرونا در جهان از رقم ۸۵ میلیون عبور کرده و تاکنون بیش از ۱.۸ میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

شمار تلفات کرونا در جهان از ۱.۸ میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، آخرین آمار و ارقام از وضعیت مبتلایان و تلفات کرونا در جهان نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به رقم بیش از ۸۵ میلیون نفر رسیده و تاکنون بیش یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبر‌گزاری تاس، بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، که آمار مربوط به کرونا را از سازمان‌های بین‌المللی و مقامات محلی و فدرال به دست می‌آورد، روز دوشنبه شمار مبتلایان به کرونا در جهان به رقم ۸۵ میلیون و ۵۹ هزار و ۶۳۲ نفر رسید و شمار تلفات نیز با ۱ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۷۷ نفر به ثبت رسید.

از سوی دیگر وبگاه «ورلداُمترز» که ارائه کننده آمار‌‌هایی در زمینه‌های مختلف است، شمار مبتلایان به کرونا در جهان را ۸۵ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۵۷ نفر نشان داده و شمار تلفات را هم یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۲۲ نفر به ثبت رسانده است. 

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند و برزیل در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

دانشگاه جانز هاپکینز آمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده طی ۲۴ ساعت گذشته را یک هزار و ۲۶۷ نفر اعلام کرده که با احتساب این آمار شمار قربانیان در این کشور به ۳۵۱ هزار و ۴۵۳ نفر افزایش یافت.

آمار و ارقام این دانشگاه آمریکایی همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۲۰۰ هزار و ۵۰۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۰ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۵۴۳ نفر رسید.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر صحت آمار قربانیان ویروس کرونا در کشورش را زیر سوال برد.

وی بار دیگر با یاد بردن از ویروس کرونا به عنوان «ویروس چینی» در این پیام آمار مبتلایان در کشور خود را «بسیار اغراق آمیز» توصیف کرد.

سی‌ان‌ان چند روز پیش گزارش داده بود، رقم دویست‌وپنجاه هزار قربانی کرونا آنهم طی فقط ده ماه در ایالات متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.

از سوی دیگر با وجود تأیید واکسن کرونا ساخت شرکت‌های «مُدرنا» و «فایزر» در آمریکا همچنان آمار کرونایی در این کشور رو به فزونی است و چند ایالت از جمله کالیفرنیا و فلوریدا شاهد مبتلایان به گونه جهش یافته ویروس کرونا بوده‌اند که اولین در انگلیس مشاهده شد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول