اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طرح جامع شهر همدان باید با حداقل ایراد تصویب شود/ مشاور طرح اطلاعات درستی از «همدان» ندارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طرح جامع شهر همدان باید با حداقل ایرادات تدوین و تصویب شود گفت: با بررسی برخی از مصوبات این سند بالادستی توسعه، گویا اصلا مشاور این طرح شناخت کافی از همدان نداشته و صرفا از شهر گذر کرده است.

طرح جامع شهر همدان باید با حداقل ایراد تصویب شود/ مشاور طرح اطلاعات درستی از «همدان» ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدن، ابراهیم مولوی ظهر امروز در جلسه صحن شورا ضمن گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی به حق سرباز سرافراز و شجاع وطن بود که جان خود را فدای ارزشها و اعتقادات ارزشمند سرزمین خود کرد.

وی با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی ممتاز سردار شهیدسلیمانی، افزود: ایشان وابسته به هیچ جناح و حزبی نبود و با عشق به وطن در راستای حفاظت از خاک میهن اسلامی با جان و دل لباس رزم پوشیده و در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه کرد، این شخصیت بزرگ باید الگویی فراموش‌نشدنی برای مردم و مسئولین باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به تهیه طرح جامع شهر همدان اظهار کرد: با توجه به مطالعاتی که مشاور طرح انجام داده و اشکالاتی که به این مطالعات وارد شده و نظراتی که متخصصین حوزه شهرسازی اعلام کردند باید با همکاری و همت مسئولین در راستای اصلاح اشکال‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر همدان باید با حداقل ایرادات تدوین و تصویب شود، اظهار کرد: با بررسی مختصری در برخی از مصوبات این سند بالادستی توسعه، گویا اصلا مشاور این طرح شناخت کافی و لازم از شهر همدان و شرایط ممتاز آن در طول تاریخ نداشته و صرفا از شهر همدان گذر کرده است.

مولوی گفت: دلایل این ادعا تونل‌ها و پل‌هایی پیشنهاد شده، تعریض‌های بی‌هدف در معابر، عدم اشراف در سلسله‌مراتب دسترسی و شریان‌های اصلی شهری، جهات توسعه شهر در افق بیست ساله، تراکم‌بندی و پهنه‌بندی‌های شهری، لندیوز یا کاربری اراضی و ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگر صرفا در حوزه تخصصی شهرسازی و ... از سوی مشاور طرح است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح جامع شهر همدان یک سند بالادستی مهم توسعه و از بزرگترین طرح‌های اثرگذار شهری است که برای افق طلایی و توسعه‌یافته آینده این شهر ترسیم می شود بر این اساس نباید با رودربایستی با برخی مسئولان و ادارات از نواقص چشمپوشی کنیم بلکه باید با همدلی و تعامل عوامل تاثیرگذار، یک طرح جامع با کمترین ایراد و اشکال تهیه و تصویب کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به حادثه ناگوار درگذشت سه تن از ماموران زحمتکش سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و ضمن تسلیت به خانواده این شهدای بزرگوار، همکاران آتش نشان و خانواده بزرگ شهرداری گفت: لازم است حساسیت و سختی کار این حوزه و دغدغه آتش نشانان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به شهادت یکی از ماموران سازمان آتش نشانی در حین ماموریت در سالهای قبل، اظهار کرد: خانواده این شهید معزز در حال حاضر با مشکلاتی مواجه هستند که می‌طلبد در راستای تکریم این خانواده بزرگوار و جانباختگان سازمان آتش نشانی شورا و شهرداری تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول