اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارتقای شاخص‌های فرهنگی اولویت برنامه‌های حوزه هنری است

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری اولویت برنامه‌های حوزه هنری کردستان است.

ارتقای شاخص‌های فرهنگی اولویت برنامه‌های حوزه هنری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی در بازدید مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان از پردیس سینمایی بهمن سنندج با قدردانی از همراهی مجموعه صدا وسیمای مرکز کردستان با حوزه هنری و پوشش فعالیت‌های فرهنگی وهنری، اظهار کرد: استان کردستان متأسفانه علی‌رغم توان هنری بسیار بالایی که در بخش‌های مختلف دارد از نظر زیرساختی و امکانات لازم با مشکلات زیادی برخوردار دست و پنجه نرم می‌کند.

مرادی به حمایت‌های صورت گرفته چند سال اخیر مسئولین ارشد استان از روند توسعه زیر ساخت‌هابه عنوان یک اقدام ارزشمند اشاره کرد و گفت: در این زمینه با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، استاندارکردستان، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی و جمعی دیگر از مدیران  استانی و نگاه حمایتی حوزه هنری کشور و موسسه بهمن سبز شاهد اتفاقات خوبی در بخش توسعه سینما در استان بوده‌ایم.

وی تبدیل پردیس سینمایی بهمن سنندج را از 3 سالن به 7 سالن سینمایی، تبدیل سینما آزادی بیجار به یک پردیس سینمایی سه سالنه، ساخت گالری هنری در این مجموعه و ساخت مجموعه مجهز پردیس سینمایی در سقز با سه سالن و امکانات جانبی از جمله گالری کافی شاپ، کافه کتاب و ... و افزایش بیش از 900 صندلی به سرانه صندلی سینمایی و افزایش 9 سالن سینمایی با بهره‌گیری از توان متخصصین استانی و کشوری از اقدامات حوزه هنری در این دوران کرونایی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل تهدیدها به فرصت و افزایش زیر ساخت‌های هنری و فرهنگی دستاوردی است که در این دوران کرونایی که بهانه‌ای برای تعطیلی فعالیت‌ها گردیده بود حاصل شده است. 

رئیس حوزه هنری کردستان به بخش تولید آثار هنری نیز اشاره کرد و گفت: چاپ چندین عنوان کتاب با موضوعات مختلف هنری به ویژه در بخش ادبیات پایداری، برگزاری جشنواره تئاتر وتار، برگزاری برنامه های زنده موسیقی با استفاده از بستر فضای مجازی، تولید فیلم های کوتاه، تئاتر، اثار تجسمی با موضوعاتی همچون مبارزه با کرونا، گرامیداشت یاد وخاطره شهید سپهبد سلیمانی و شهید فخری‌زاده، تولید قطعه موسیقی ، موشن گرافی و ... بخشی از اقداماتی است که در حوزه هنری به انجام رسیده است.

وی به اهمیت کارمشترک و عدم جزیره‌ای عمل کردن بین دستگاه‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده است که با هم افزایی متولیان هنر و فرهنگ شاهد اتفاقات خوبی در بخش هنر وفرهنگ خواهیم بود که نمونه آن در تولیدات مشترکی این حوزه با صدا وسیمای مرکز کردستان در بخش فیلم کوتاه و مستند و برنامه‌های مناسبتی به خوبی نمایان است.

مرادی تأکید کرد: حوزه هنری استان کردستان آمادگی لازم گسترش همکاری‌های فی مابین را دارد و امیدواریم این تعامل زمینه خلق آثار متناسب با سیاست‌های بلند مدت نظام اسلامی در بحث توسعه فرهنگ وهنر در استان گردد.

انتهای پیام2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول