اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سفر نوبخت به هرمزگان| افتتاح اولین واحد مسکونی احداثی پس از سیل در جاسک

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به‌منظور بازدید از روستاهای سیل‌زده سدیج و گابریک وارد این منطقه شد و اولین واحد مسکونی احداثی پس از سیل در جاسک را به مردم تحویل داد.

سفر نوبخت به هرمزگان| افتتاح اولین واحد مسکونی احداثی پس از سیل در جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز با همراهی همتی استاندار هرمزگان به‌منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جاسک که در سیل دی‌ماه ۹۸ دچار خسارت شده بود وارد این منطقه شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: در سیل دی ماه ۹۸ به تعدادی از واحدهای مسکن روستایی شهرستان جاسک در مجاورت دو رودخانه سدیج و گابریک خسارت وارد شد که بر اساس ارزیابی‌ها، ۲۷۰ واحد نیازمند احداث مجدد، ۳۵۰ واحد نیازمند تعمیرات و ۷۵۰ واحد دچار خسارت معیشتی شدند.

بر اساس این برآورد و با مصوبه هیئت وزیران و پس از ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، برای هر یک از این گروه‌ها تسهیلاتی تخصیص پیدا کرد که بخشی از این تسهیلات بلاعوض است.

 روستاهای کروچ، کنتکی، حاجی آباد، گبد، گرندو، نوروزکار، سدیج، گشمی، بندبست، لیره ایی، گنجک طی سیل بهمن ماه ۹۸ دچار خسارت شدند که بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، روستای لیره ایی به مکان دیگری منتقل می شود و کار بازسازی واحدهای خسارت دیده در بقیه روستاها ادامه دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال گذشته تا کنون با استقرار ستاد بازسازی در منطقه، فرآیند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل را با مشارکت اکیپ های اجرایی و مردم شروع کرده است و تا پایان سال جاری عملیات احداث و تعمیرات واحدهای خسارت دیده شرق جاسک در سیل دی ماه ۹۸ ، به پایان می رسد.

نوبخت امروز یک واحد آماده شده برای تحویل را با خانواده‌ای در این منطقه تقدیم کرد و از روند بازسازی و رفع مشکلات مردم در یک ساله اخیر نیز بازدیدی داشت. قرار است امشب در نشست شورای برنامه ریزی استان هرمزگان در این زمینه نیز بحث و بررسی صورت گیرد.

انتهای پیام/ 88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول