اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

خاطره تلخ شرکت‌های هواپیمایی آمریکا از سال 2020/ ثبت ضرر خالص 35 میلیارد دلاری

از آن جایی که همه گیری ویروس کرونا به بدترین عملکرد سالانه در تاریخ حمل و نقل هوایی منجر شد، خسارت خالص شرکت های هواپیمایی آمریکا در سال 2020 به بیش از 35 میلیارد دلار رسیده است.

خاطره تلخ شرکت‌های هواپیمایی آمریکا از سال 2020/ ثبت ضرر خالص 35 میلیارد دلاری

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، از آنجاییکه همه گیری ویروس کرونا به بدترین عملکرد سالانه در تاریخ حمل و نقل هوایی منجر شده است، خسارت خالص شرکت های هواپیمایی آمریکا در سال 2020 به بیش از 35 میلیارد دلار رسیده است که بیش از 40 درصد کل خسارت شرکت های هواپیمایی در جهان را تشکیل می دهد.

این حجم از خسارت مالی شرکت های هواپیمایی آمریکا توسط تحلیلگران شرکت FactSet برآورد شده است.

این شرکت در یک گزارش جداگانه در ماه دسامبر اعلام کرد خطوط هواپیمایی در میان بخش های صنعتی، در سه ماهه چهارم 2020، بیشترین سهم را در کاهش سالانه درآمد داشته اند و سود و درآمدشان به ترتیب 343 و 66 درصد کاهش یافته است.

علی رغم بهبود نسبی ترافیک مسافری در مقایسه با وقفه ناشی از شیوع کرونا در فصل بهار، (سطح ترافیک) در سه ماه آخر سال 2020 هنوز بسیار از سطح معمول دور بوده و بعید است که برای این صنعت مشکل دار سودآوری خوبی داشته باشد.

بر اساس اعلام وزارت حمل و نقل آمریکا، شرکت های هواپیمایی این کشور، پس از کسب بیش از 6 سال سود خالص سه ماهه، 3 دوره سه ماهه متوالی در سال 2020 ضرر کرده اند. تنها در سه ماهه سوم، این ضرر به 11.8 میلیارد دلار رسید که 800 میلیون دلار بیش از سه ماهه دوم بوده است.

اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) قبلا پیش بینی کرده بود صنعت حمل و نقل هوایی در جهان احتمالا سالانه ضرر 84.3 میلیارد دلار در نتیجه شیوع کرونا متحمل شود. انتظار می رود شرکت های هواپیمایی آمریکای شمالی بیشتر این خسارات را متحمل شده باشند.

الکساندر جونیاک، مدیرعامل IATA گفت: « از نظر مالی، سال 2020 به عنوان بدترین سال در تاریخ حمل و نقل هوایی خواهد ماند.»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول