اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زارع: واحدهای تولیدی مناطق آزاد همچنان از پرداخت مالیات بر عملکرد معافند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت:‌کمیسیون تلفیق معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری را برای سال 1400 لغو کرد اما واحدهای تولیدی در این مناطق همچنان از پرداخت مالیات عملکرد معاف هستند.

زارع: واحدهای تولیدی مناطق آزاد همچنان از پرداخت مالیات بر عملکرد معافند

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت:‌در جلسه امروز طبق مصوبه کمیسیون درآمدهای دولت در بخش مالیات بر ارزش افزوده از 81 هزار میلیارد تومان به 113 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه امروز معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در سال 1400 لغو می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: البته این لغو معافیت مالیاتی مربوط به کالاهای وارداتی به این مناطق است و واحدهای تولیدی فعال در مناطق آزاد همچنان از پرداخت مالیات بر عملکرد معاف خواهند بود.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق مصوبه امروز کمیسیون 50 درصد از معافیت مالیاتی صادرات موادخام معدنی فلزی و منابع نفتی و گازی 50 درصد از معافیت مالیاتی صادرات مواد خام و نیمه‌خام معدنی، فلزی و نفتی و گازی و امثال آن در سال 1400 لغو می‌شود.

وی افزود: تشخیص خام و نیمه‌خام بودن مواد معدنی صادراتی طبق مصوبه کمیسیون بر عهده وزارتخانه‌های صنعت،‌معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و اتاق بازرگانی و اتاق صنایع و کشاورزی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: طبق مصوبه امروز کمیسیون آئین‌نامه اجرایی این بند باید در سه ماه نخست سال آینده تدوین شود.

به گزارش فارس، مصوبات فوق تنها مصوبه کمیسیون تلفیق است و پس از تصویب آنها در صحن علنی مجلس و پس از آن در شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول