اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از انتقاد به ترمیم پل شاه‌عباسی تا افزایش 2 برابری در‌آمد در شهرداری پل‌سفید

حسن یحیی‌پور شهردار پل‌سفید با بیان اینکه به عنوان شهردار ترمیم پل شاه‌عباسی شهر پل‌سفید را قبول ندارم ولی برطبق قانون نمی‌توانیم در کار میراث ورود پیدا کنیم، گفت: کمک می‌کنیم تا روند کار بهتر شود و‌ برای زیر رودخانه و پل تاریخی در یک ماه آینده نورپردازی می‌شود..

از انتقاد به ترمیم پل شاه‌عباسی تا افزایش 2 برابری در‌آمد در شهرداری پل‌سفید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، چهارمین «نشست بدون سانسور» با همکاری بسیج هنرمندان و همکاری بسیج رسانه و با حضور شهردار پل‌سفید برگزار شد.

حسن یحیی‌پور متولد ۵ دی ۱۳۴۹ شهرستان آمل و مدرک دکتری کشاورزی و ۱۳ سال سابقه کار در شهرداری دارد و از ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۷ شهردار پل‌سفید شد.

شهردار پل‌سفید می‌گوید؛ ساکن سوادکوه هستم و همسرم کارمند بانک ملی شعبه ممتاز آمل و ۲ فرزند که یلدا در شب یلدا متولد شد و کلاس یازدهم تجربی و پسرم ابوالفضل در مقطع پیش‌دبستان است و همچنین به تسبیح، انگشتر و خودنویس علاقه دارم.

*بدهی برای شهرداری‌ها سرمایه است

وی با بیان اینکه صادقانه بگویم از موقعیت شغلی برای نفع شخصی یا جلوگیری از جریمه استفاده نکردم، گفت: شهرداری‌ها برای پیشرفت کاری خود برای رشد و عمران شهر تلاش می‌کنند اما درباره بدهی، باید بدانیم که برای شهرداری طبیعی است و  من در هنگام تحویل مسؤولیت، شهرداری را با حدود ۱۰میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم در مجموع ولی بدهی در شهرداری را سرمایه می‌دانم.

درباره بدهی، باید بدانیم که برای شهرداری طبیعی است و  من در هنگام تحویل مسؤولیت، شهرداری را با حدود ۱۰میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم در مجموع ولی بدهی در شهرداری را سرمایه می‌دانم

 

یحیی‌پور با اشاره به اینکه سرمایه‌های خوبی در پل‌سفید داریم، گفت: فعالیت‌های مناسبی هم در پل‌سفید انجام شده‌ بود و از زحمات شهرداران و شوراهای ادوار سپاسگزاری می‌کنم  چرا که معتقدم کار در شهرداری، کار سختی است.

شهردار پل‌سفید در بخش توضیحات تصاویر به جلسه خواهرخواندگی، نشست شهرداران، مراسم حقوق شهروندی در ایزد‌شهر، ورود به پل‌سفید همراه با سیل، رانش و کرونا، یادی از همکاران هراز‌ نیوز، شهردار برتر کشور، تجلیل امام جمعه دابودشت، جلسه‌ای رسانه‌ای، معارفه شهرداری ایزد‌شهر، معارفه در شهرداری پل‌سفید، شهردار نمونه در روز کتاب، بودجه ۶ میلیارد تومانی ایزدشهر اشاره کرد و افزود: بودجه این شهر را به ۵۲ میلیارد تومان رساندم که شهردار نمونه در امور درآمدی شدم.

وی با بیان اینکه کارمند دانشگاه آزاد و مأمور به خدمت در وزارت کشور هستم، اظهار کرد: درباره رانش و لغزش ما( شهرداری) مقصریم و نباید پروانه ساخت صادر کنیم و باید طرح ساخت و ساز پیوست زیست‌محیطی هم باشد.

یحیی‌پور  با اعلام اینکه برای جمع‌آوری، هدایت آب و فاضلاب، آب‌های سطحی نیاز به تلاش هستیم و در دوره گذشته مشاور گرفته شد، خاطر نشان کرد: برای یک قسمت اقداماتی انجام شد ولی در راستای دیدگاه مشاور انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه و از شهردار سابق بابت توجه به استفاده از کارشناس زمین‌شناس تشکر می‌کنم، گفت: در بخش زهکشی، کار به شیوه علمی با ۷۰۰میلیون تومان مصوبه شورا در دستور کار است.

*چوب‌های لای چرخ شهرداری پل‌سفید

یحیی‌پور از برگزاری جلسه اخیر و رایزنی با مدیرکل راه و شهرسازی استان برای جلوگیری از رانش و لغزش خبر داد و بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار موضوع مهمی است و با شخصی برای سرمایه‌گذاری در چهار مرحله صحبت شد که باید به برگشت سرمایه‌ و وجود ابزار تشویقی توجه کنیم همچین صدور مجوز‌ها و کار مطالعاتی انجام شده است و در مرحله نهایی عقد قرارداد هستیم، برای تشویق دیگران به سرمایه‌گذاری زمان اعلام خبر را زود نمی‌دانم و برخی‌ها علاقه ندارند که چرخ شهرداری خوب بچرخد و چوب لای چرخ می‌گذارند و‌ ما به قله نگاه می‌کنیم و‌ ریزش سنگ‌ها در رسیدن به قله طبیعی است.

برخی‌ها علاقه ندارند که چرخ شهرداری خوب بچرخد و چوب لای چرخ می‌گذارند و‌ ما به قله نگاه می‌کنیم و‌ ریزش سنگ‌ها در رسیدن به قله طبیعی است

 

*استفاده بهینه از داشته‌های شهرداری پل‌سفید

شهردار پل‌سفید از پیگیری و همراهی اعضای شورای شهر پل‌سفید تشکر کرد و با اشاره به اینکه طراحی زیبای پل ـ پل‌سفید با مصوبه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان و استفاده از پایین پل‌ها در فعالیت‌های مورد نظر هم در دستور کار قرار دارد، افزود: ایجاد منابع درآمدی از وظایف شهرداری است و نحوه استفاده بهینه از این دارایی‌ها مهم است.

وی در ادامه با بیان اینکه اجاره ماهانه سی‌ان‌جی پل‌سفید از ورودی تهران ۵ میلیون تومان بود که با سرمایه راه‌اندازی آن متناسب نبود ولی آن را به ۱۲ میلیون تومان رساندم، اضافه کرد: اجاره بتن‌آرمه را از ۱۰ میلیون به ۲۶ میلیون تومان رساندم، همچنین اجاره سنگ‌شکن را از ۲۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان و کارخانه آسفالت را از ۱۰ به ۳۰ میلیون و سی‌ان‌جی ابتدای شهر از ۳۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون و با کمک اعضای شورا به مناقصه گذاشتم که لازم است عنوان شود در این بخش برخی دست‌ها را قطع کردم و برخی مخالفت‌ها را هم شاهدیم.

یحیی‌پور در بخش بیان نظر در کلیدواژه‌های تصویری نشست «بدون سانسور»، سپاه را چشم و‌ چراغ، بسیج را حضور در همه صحنه‌ها، شهر دابودشت را رو به پیشرفت و شهر برنج، ایزد‌شهر را مرکز تفریحی با ساحلی زیبا، شهید را واژه مقاومت و به ثمررسانندگان انقلاب، سوادکوه را سرزمینی زیبا با مردمی سخت‌کوش و بزرگ، پل‌سفید را تاریخی و زیبا، ماده ۱۰۰ را محل درآمد شهرداری برشمرد و ادامه داد: سیل را ویرانگری که می‌تواند فرصتی برای استفاده از آورده‌های باشد، همسر را عامل موفقیت مرد، لغزش و رانش را دو  کلمه متفاوت و عذاب‌آور برای مردم توصیف کرد.

*دفاع‌بد از پرونده شهرداری زیراب در موضوع سیل

این مسؤول در پاسخ به سؤالی در موضوع ارتباط ماده ۱۰۰ و خسارت سیل سال ۱۳۹۴ زیراب، بیان کرد: ماده ۱۰۰ برای شهردار خوب است و در سیل زیراب نباید شهرداری محکوم می‌شد و در قانون صراحت دارد که وزارت نیرو و آب منطقه‌ای ملزم برای احداث دیواره است و از این پرونده بد دفاع شد.

در سیل زیراب نباید شهرداری محکوم می‌شد و در قانون صراحت دارد که وزارت نیرو و آب منطقه‌ای ملزم برای احداث دیواره است و از این پرونده بد دفاع شد.

 

* رابطه من با شورای شهر بهتر خواهد‌شد

وی با بیان اینکه رابطه من با شورای شهر بهتر خواهد‌ شد و‌ من کار خودم را انجام می‌دهم و سیاست‌های وزارت کشور و مصوبات شورا را اجرا می‌کنم، افزود: درآمدزایی از محل ورودی شهر برنامه اصلی نبود بلکه ایده بود.

شهردار پل سفید با اشاره به اینکه در این مسیر گام بر می‌داریم و‌ برای احداث تله‌کابین پیگیری‌های مختلف با مدیران مرتبط داشتم و‌ با سرمایه‌گذار هم صحبت شد ولی متاسفانه برخی‌ها انتظار دارند صبح فردا تله‌کابین را ببینند و آن را نقطه ضعف بدانند ولی آنچه مسلم است ما در حال پیگیری هستیم.

یحیی‌پور با بیان اینکه باید از رودخانه زیبا پل‌سفید استفاده بهینه‌تری داشته باشیم و از پل شورمست تا پمپ بنزین ابتدای شهر از ورودی زیراب طرح تهیه کردیم، خاطر‌نشان کرد: زهکشی در امیرده داشتیم و زهکشی در مناطق دیگر پل‌سفید را در دستور کار داریم اما در بازدید از میارکلا، با مشاهده وضعیت خجالت کشیدم.

شهردار پل‌سفید با اشاره به اینکه خیابان شهید بهشتی در مرحله بهسازی بر طبق مصوبه شورای شهر قرار دارد و زیباسازی آن در دستور کار است، بیان کرد: پارک ۳۶ هکتاری آزادمهر که از پیگیری شهرداری و شورای قبل تشکر می‌کنم، فعالیت نیمه‌تمام آن با همکاری فرماندار سابق و شورای شهر نهایی شد هر چند برای صدور پروانه بهره‌برداری میراث فرهنگی به صورت کتبی به ما اعلام کرد که با نام شهرداری نمی‌تواند پروانه صادر کند ولی سرمایه‌گذار پارک حدود ۵ میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری کرد و در حال حاضر این پارک از پارک‌های زیبا در استان است.

*انتقاد از ترمیم پل شاه‌عباسی شهر پل‌سفید

یحیی‌پور با بیان اینکه به عنوان شهردار ترمیم پل شاه‌عباسی شهر پل‌سفید را قبول ندارم ولی برطبق قانون نمی‌توانیم در کار میراث فرهنگی ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: باید کمک می‌کنیم تا کار بهتر شود که در این زمینه برای زیررودخانه و پل تاریخی در یک‌ماه آینده نورپردازی می‌شود.

به عنوان شهردار ترمیم پل شاه‌عباسی شهر پل‌سفید را قبول ندارم ولی برطبق قانون نمی‌توانیم در کار میراث فرهنگی ورود پیدا کنیم

 

*افزایش درآمد ۱۱ میلیاردی به ۲۱ میلیارد تومان در شهرداری پل‌سفید

شهردار‌پل‌سفید با بیان اینکه شهرداری‌های بزرگ هم که به دنبال تله‌کابین بودند هنوز موفق نشدند، گفت: ما پیگیریم تا این طرح را به نتیجه برسانیم چرا که امور شهرداری‌ها بر پایه درآمد کسب شده ناشی از ارائه خدمات است ولی در طول یک‌سال اخیر با وجود درگیر بودن با شرایط کرونا، ضدعفونی‌ها و مسائل پیرامون آن درآمد ۱۱ میلیارد تومانی مدت ۱۹ ماه قبل از مدیریت خود را به ۲۱ میلیارد تومان افزایش دادم.

شهردار پل‌سفید با بیان اینکه افزایش رفاه و خدمات به کارکنان شهرداری هم مورد سوال بازرسی قرار گرفت و حقوق ماهانه ۱۸۰ میلیون تومانی ایام شهردار‌ شدنم را به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش و ۳۹ نیروی شرکتی را به ۳۴ نیرو کاهش دادم، اظهار کرد: درآمد‌ها، چرخ شهرداری را می‌چرخاند در این زمینه انتقاد باید برای سازندگی باید انجام شود ولی جنبه انصاف رعایت شود، دست افرادی را برای دفاع از حقوق شهر کوتاه کردم و با وجود تهدیدات، مقاومت کردم تا دست آنها را از پول مردم قطع کنم و این افراد اکنون تخریب‌هایی هم دارند.

درآمد‌ها، چرخ شهرداری را می‌چرخاند در این زمینه انتقاد باید برای سازندگی باید انجام شود ولی جنبه انصاف رعایت شود، دست افرادی را برای دفاع از حقوق شهر کوتاه کردم و با وجود تهدیدات، مقاومت کردم تا دست آنها را از پول مردم قطع کنم و این افراد اکنون تخریب‌هایی هم دارند.

یحیی‌پور با اشاره به اینکه همچنان به همراه شورای شهر، پنج به اضافه یک هستیم و با اشاره به عدم تناسب خدمات ارائه شده با درآمدهای شهرداری افزود: شورای شهر با اداره آب و فاضلاب برای نصب انشعاب مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک کرد و تا پایان سال انشعاب شهر انجام و آسفالت می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ترمز‌بودن شوراهای اسلامی شهرها برای فعالیت‌های شهرداران، گفت: اعضای شورای شهر ترمز شهرداران نیستند بلکه برای اجرای قانون و رفع نیازهای شهری تلاش می‌کنند، شهردار و شورا برای نفع شهر باید هماهنگ باشند که ما هستیم و همکاران ما برای توسعه شهر با حقوق اندک تلاش شبانه‌روزی دارند، شهرداری از تولد تا دفن و‌ کفن افراد حضور دارد.

یحیی‌پور با بیان اینکه به تقویت صنایع‌دستی با میراث فرهنگی اعتقاد دارم، گفت: شهرداری پل‌سفید آمادگی دارد تا برای ارائه گزارش انجام‌شده و فعالیت‌های آینده از خبرنگاران فعال برای بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها دعوت کند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول