اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تشخیص انحراف و مقابله با آن از ویژگی های آیت الله مصباح بود

کارشناس علوم و معارف اسلامی یکی از ویژگی های مرحوم آیت الله مصباح یزدی را ذهن تیز و نقاد وی دانست که سبب می شد تا انحراف ها را به خوبی تشخیص دهد و موضعی علمی و دقیق در برابر آن بگیرد.

تشخیص انحراف و مقابله با آن از ویژگی های آیت الله مصباح بود

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش زر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که فقدان آیت الله مصباح ضایعه ای برای کشور و انقلاب است اظهار کرد: متأسفانه در سالگرد شهادت مالک اشتر مقام معظم رهبری یعنی سردار پُرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، مصیبت دیگری رخ داد و عمّار رهبر معظم انقلاب دار فانی را وداع کرد.

وی آن مرحوم را از علمای فاضل، روشنفکر، برنامه ریز و آینده نگر خواند و خاطرنشان کرد: جوانی ما در حوزه علمیه قم با فعالیت این عالم جلیل القدر در مؤسسه در راه حق همراه بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین اضافه کرد: زحمات آیت الله مصباح در آن مؤسسه سبب شد تا بسیاری از شبهه ها در آن بُرهه از زمان پاسخ داده شده و در قالب جزوه های رایگان در اختیار مردم و جوانان قرار گیرد.

حجت الاسلام آتش زر ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه فعالیت مؤسسه در راه حق، بنیاد فرهنگی باقرالعلوم (ع) را تأسیس کرد و سپس برای تربیت نیروهای فکری و علمی مجاهد، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) را بنیان نهاد.

وی که سابقه ریاست شورای اسلامی شهر قم را نیز در کارنامه دارد افزود: مرحوم مصباح از افراد پیشرو در وحدت حوزه و دانشگاه بود.

حجت الاسلام آتش زر همچنین به منطق استوار، زبان روشن و ایمان مستحکم آن مرحوم اشاره و عنوان کرد: ذهن تیز و نقاد وی سبب می شد تا خیلی زود، انحراف ها را تشخیص دهد و موضع علمی و دقیق در برابر انحراف ها بگیرد که از آن جمله می توان به شبهه افکنی های اعتقادی برخی جراید در دوران اصلاحات اشاره کرد.

وی اضافه کرد: آیت الله مصباح اهل جهاد در میدان علم بود که نیم قرن روشنگری کرد و در مبارزه با افکار انحرافی پیشرو بود.

این کارشناس علوم و معارف اسلامی همچنین آن مرحوم را سپر حوزه های علمیه در برابر افکار انحرافی دانست و گفت: از این رو تردیدی نیست که فقدان وی، ثلمه ای بزرگ برای حوزه های علمیه است.

وی ارادت کامل آن مرحوم به حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: نامه معروف وی به حضرت امام (ره) در زمان دستگیری آن رهبر عالیمقام و امضا کردن آن نامه با عنوان «خادم کوچک» و همچنین ابراز وفاداری به مقام معظم رهبری پس از ارتحال حضرت امام (ره) از نشانه های این ارادت است.

حجت الاسلام آتش زر در پایان ابراز امیدواری کرد که راه آن عالِم فاضل و روشنفکر توسط شاگردان و تربیت یافتگان او ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول