اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای آناتولی| حماس با برگزاری جداگانه سه انتخابات فلسطین موافقت کرد

یک خبرگزاری ترکیه‌ای ادعا کرد، حماس پس از دریافت تضمین‌‌هایی از برخی کشورها از شرط خود برای برگزاری همزمان انتخابات پارلمان، ریاست جمهوری و شورای ملی صرف نظر کرده است.

ادعای آناتولی| حماس با برگزاری جداگانه سه انتخابات فلسطین موافقت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آناتولی» به نقل از سه منبع وابسته به حماس مدعی شد، این جنبش از شرط خود برای برگزاری همزمان انتخابات شورای قانونگذاری (پارلمان)، ریاستی و شورای ملی گذشته و پس از دریافت تضمین‌های عربی و بین‌المللی، با برگزاری آنها به صورت متوالی (و نه همزمان) موافقت کرده است.

این خبرگزاری به نقل از «وصفی قبها» از اعضای ارشد حماس در کرانه باختری نقل کرد: تضمین‌هایی که حماس دریافت کرده شامل برگزاری انتخابات به صورت متوالی، نظارت بر آن و نیز تضمین شفافیت و رعایت عدالت انتخابات است.

وی افزود، حماس تضمین‌هایی از برخی کشورها دریافت کرده مبنی بر اینکه سه انتخابات، طی شش ماه و در فضا و شرایط مناسب برگزار شود.

حماس پیشتر خواستار برگزاری همزمان این انتخابات‌ها بود و جنبش فتح بر برگزاری جداگانه آنها اصرار داشت؛ یکی از موضوعات اصلی که باعث شد مذاکرات اخیر این دو درباره آشتی ملی فلسطین به نتیجه خاصی نرسد، همین مسأله بود.

آناتولی در ادامه به نقل از منبع دوم وابسته به حماس که نامی از وی نبرده، گزارش کرد، حماس تضمین‌هایی از مصر، اردن، ترکیه، قطر و روسیه برای برگزاری انتخابات‌های مذکور به صورت متوالی دریافت کرده و قرار است ابتدا انتخابات شورای قانونگذاری (پارلمان) برگزار شود.

اما منبع سوم که وی نیز خواسته نامش فاش نشود، گفت، این تصمیم حماس یک انعطاف در مسأله آشتی است که این جنبش، آن را تصمیمی راهبردی می‌داند خصوصا در شرایط سختی که اکنون مسأله فلسطین با آن روبه‌روست.

شنبه (دیروز) تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، نامه‌ای از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس توسط «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح تحویل «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان داده شده است.

 عباس از محتوای این نامه مبنی بر پایان اختلافات و تحقق وحدت ملی و شراکت از طریق برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی به صورت متوالی و پیوسته استقبال کرده و از الرجوب خواسته این موضوع را به اطلاع حماس برساند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول