اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

یکی از رهبران جهاد اسلامی: شهید سلیمانی همیشه به آرمان فلسطین فکر می‌کرد

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلای فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از نقش سردار سلیمانی در حمایت از فلسطین و آرمان آن تمجید کرد.

یکی از رهبران جهاد اسلامی: شهید سلیمانی همیشه به آرمان فلسطین فکر می‌کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد المُدلّل»، از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره به فکر قدس و دفاع از فلسطین بود.

او شنبه در گفت‌وگو با سایت عربی خبرگزاری فارس به خاطرات خود با سردار شهید اشاره کرد و گفت: «طی سفری که به تهران داشتیم، مفتخر به دیدار با او شدیم. ما نگرانی همیشگی او درباره فلسطین، محاصره غزه، کشتار و بازداشت‌ها، یهودی‌سازی اماکن و حملات مداوم  اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینیان را احساس می‌کردیم و بحث‌های سیاسی ما با او این بود که چگونه می‌توان مانع از حملات صهیونیست‌ها بر مردم ما شویم».

المدلل گفت که در این دیدارها و گفت‌وگو درباره راه‌های تقویت مقاومت فلسطین در برابر صهیونیست‌ها رایزنی می‌شد و این گفت‌وگوهای ویژه و طولانی با فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی بود.

عضو جنبش جهاد اسلامی درباره نقش سردار سلیمانی در حمایت از گروه‌های فلسطینی نیز گفت: «شهید سلیمانی به صورت مستقیم بر آموزش رزمنده‌ها اشراف داشت و با آن‌‌ها در تهیه طرح‌ها و نقشه‌های رزمی و راهبردهای که به دشمن صهیونیست را  آسیب وارد می‌کند، مشارکت داشت».

او درباره ویژگی‌های شهید سلیمانی به ویژه اخلاص و فداکاری او برای آرمان فلسطین نیز گفت که «شهید سلیمانی فلسطین را مسئله اصلی خود می‌دانست و همواره برای مقابله با آمریکا در منطقه نقش‌‌آفرینی می‌کرد؛ چرا که آمریکا حامی اصلی اشغالگران صهیونیست بوده و همین کشور است که همه ادوات کشتار و تخریب در حق مردم فلسطین را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و تلاش دارد کل منطقه را به منظور تأمین امنیت و ثبات اسرائیل به زانو درآورد و پایه‌های اشغالگری در اراضی فلسطین را تثبیت کند».

احمد المدلل ادامه داد: «شهید سلیمانی معتقد بود که تداوم اشغال فلسطین عامل اصلی تداوم سلطه امپریالیسم آمریکا بر منطقه و غارت منابع و ثروت‌های امت اسلامی است و رژیم‌های عربی را به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق داده است».

به گفته او، هنگامی که با شهید سلیمانی وداع می‌کردند دعایش این بود که دیدار بعدی آن‌ها در قدس باشد و این شهر از چنگ دشمن صهیونیست آزاد شده باشد.

مدلل همچنین گفت که طی یک دهه اخیر نقش سردار سلیمانی در حمایت از مقاومت در فلسطین برجسته بود و طی این مدت مقاومت به موشک‌های کورنیت دست یافت و سرایا القدس برای اولین بار از موشک‌های فجر ۵ که به دست نیروهای مقاومت ساخته می‌شد، علیه تل‌آویو استفاده کرد و شهید سلیمانی بر ساخت این موشک‌ها نظارت مستقیم داشت.

گفت‌وگو: معصومة فروزان

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول