اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نقش علامه مصباح در هنگامه هجمه ایمان‌سوز ناتوی فرهنگی/فقیهی که مورد خشم کژفکران بود

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی به مناسبت درگذشت علامه مصباح گفت: در هنگامه هجمه ایمان سوز ناتوی فرهنگی با طراحی خردمندانهطرح ولایت هزاران استاد و دانشجو را برای مقابله با این تهاجم ایمان سوز در دانشگاه‌ها تربیت کرد.

نقش علامه مصباح در هنگامه هجمه ایمان‌سوز ناتوی فرهنگی/فقیهی که مورد خشم کژفکران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج ستار هدایتخواه نماینده ادوار مجلس، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی به مناسبت درگذشت علامه مصباح آورده است: رحلت عالم مجاهد، اندیشمند بصیر، فیلسوف متخلق؛ سیاست‌ورز ژرف‌اندیش حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را به محضر امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و نائب امام زمان عج رهبر عزیز و فرزانه، و همه امت اسلامی بویژه خانواده و فرزندان و شاگردان آن عزیز سفرکرده تسلیت عرض می‌کنیم.

آن بزرگمرد عرصه‌های علم و فقاهت، سیاست و تعلیم و تربیت، فلسفه و اخلاق، عمر پربرکت خویش را در راه  نشرو ترویج و دفاع خردمندانه از اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) صرف کرد.

از سال‌ها پیش از انقلاب ژرف‌اندیشانه آموزه‌های دینی را با بیانی ساده و روان در اختیار جوانان و آحاد جامعه قرار داد و از آغازین روزها و ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در کنار شهید مظلوم دکتر بهشتی در مناظرات گوناگون از حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی دفاع نمود  و برای پاسداری از اندیشه اصیل اسلامی و کادرسازی فکری و فرهنگی مورد نیاز انقلاب اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را بنیان نهاد و صدها شاگرد در رشته‌های گوناگون تخصصی تربیت نمود و حلقه اتصال وحدت حوزه و دانشگاه گردید.

در هنگامه هجمه ایمان سوز ناتوی فرهنگی با طراحی خردمندانه"طرح ولایت" هزاران استاد و دانشجو را برای مقابله با این تهاجم ایمان سوز در دانشگاه‌ها تربیت کرد و با خلوص و شکیبایی و بدون خوف از ملامت ملامتگران کج اندیش در تبیین اندیشه سیاسی اسلام اندیشه های وارداتی سکولاریستی را نقد و بی بنیانی آن را برملا نمود و از همین روی همواره مظلومانه مورد خشم و کینه دشمنان قسم‌خورده اسلام و غافلان و کژفکران داخلی بود.

آن عزیزی که حقیقتاً و به تصریح مقام عظمای ولایت جای خالی امثال شهید مطهری و علامه طباطبائی را در تبیین و ترویج اندیشه عمیق اسلامی پر نمود ولایت مدارانه در هنگامه فتنه ها جزء معدود عالمانی بود که عمارگونه به یاری از ولی امر مسلمین و افشای چهره فتنه گران برخاست و متواضعانه خود را سربازی برای رهبر معظم انقلاب می‌دانست.

اینک آثار و مکتوبات پربرکت و شیوا و روان و عمیق و مستدل و اقناعگر ایشان میراث گران‌قدری است که می تواند مصباح راه همه تشنگان معارف ناب اسلامی باشد.

تقارن ارتحال آن عالم ربانی با سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی بار اندوه امام و امت اسلامی را مضاعف نمود و فقدان این دو بزرگمردی که یکی سردار سرافراز میدان نبرد فرهنگی و دیگری سردار پر آوازه میدان نبرد دفاعی، یکی پاسدار مرزهای عقیدتی و دیگری پاسدار مرزهای امنیتی جامعه اسلامی بود به این زودیها قابل جبران نخواهد بود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول