اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش ۹۷ درصدی تیر‌اندازی در نیویورک آمریکا

اداره پلیس شهر نیویورک آمریکا گزارش داده که این شهر در طول سال ۲۰۲۰، شاهد افزایش ۹۷ درصدی تیر‌اندازی‌ها بوده و میزان قتل و آدم‌کشی نیز ۴۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹۷ درصدی تیر‌اندازی در نیویورک آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، اداره پلیس شهر نیویورک آمریکا در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد از افزایش میزان جرائم مسلحانه و مرگبار در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، بر اساس گفته اداره پلیس شهر نیویورک، در سال گذشته میلادی میزان تیراندازی‌ها در این شهر ۹۷ درصد و میزان قتل و آدم‌کشی نیز ۴۵ درصد افزایش یافت و این شهر همچنین در ۱۵ هفته متوالی شاهد حوادث تیراندازی بوده است.

مقامات شهر نیویورک گفته‌اند که اداره پلیس در طول سال ۲۰۲۰ با یک هزار و ۵۳۱ مورد تیراندازی در پنج بخش مواجه شده‌اند که این میزان ۷۵۴ مورد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است.

اداره کارآگاهی پلیس نیویورک همچنین ۴۶۲ پرونده قتل و آدم‌کشی را در سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داده که این میزان هم ۱۴۳ مورد بیشتر از سال گذشته میلادی بوده است.

اداره پلیس شهر نیویورک همچنین گزارش داده که میزان تیر‌اندازی‌ها از اواسط ماه مه تا اواسط ماه سپتامبر ۲۰۲۰ بیشتر از میز‌ان کل تیر‌اندازی‌ها در سال ۲۰۱۹ بوده است.

بر اساس گفته «دِرموت شی»، کمیسیونر پلیس شهر نیویورک چنین آماری درباره خشونت‌های مسلحانه از سال ۲۰۰۶ تاکنون، این گونه هشدار‌دهنده نبوده است.

با این وجود، بر اساس این گزارش آمار تجاوز و سرقت در این شهر رو به کاهش بوده است.

بر اساس گفته مرکز «آرشیو خشونت با سلاح گرم» در آمریکا، تا یکم دسامبر سال جاری میلادی بیش از ۱۷۴۰۰ مورد قتل و بیش از ۳۶ هزار مورد جراحت با سلاح گرم در این کشور ثبت شده است. از این میان ۱۲۸۹ مورد در دفاع از خود، ۲۰۴۳ مورد تیراندازی غیرعمدی و ۵۸۷ مورد تیراندازی کور بوده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مسلحانه در سراسر این کشور منجر می‌شود که برخی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که کنگره آمریکا نیز اقدامی برای محدود کردن حمل سلاح صورت نداده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول