اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمار تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در سال 2020

رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی شش فلسطینی را در قدس اشغالی به شهادت رساند، صدها نفر را مجروح یا بازداشت کرد و صدها فلسطینی از قدس یا مسجدالاقصی تبعید شدند.

آمار تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در سال 2020

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز آماری «عین حلوه» در قدس گزارشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) منتشر کرد.

شهادت شش فلسطینی

بر اساس این گزارش، شش نفر از فلسطینی‌های ساکن قدس در سال گذشته میلادی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که اسامی آنها عبارتند از: «شادی البنا» (۴۵ ساله)، «ماهر زعاتره» (۳۳ ساله)، «ایاد خیری حلاق» (۳۲ ساله)، «اشرف هلسه»، «نور جمال شقیر» (۳۶ ساله) و «محمود عمر فتی» (۱۷ ساله).

هتک حرمت مسجدالاقصی

شهرک‌نشینان صهیونیست در سال گذشته میلادی هم به ورود غیرقانونی و روزانه خود به مسجدالاقصی –به استثنای روزهای جمعه و شنبه هر هفته- ادامه دادن و بر اساس گزارش اداره اوقاف اسلامی قدس تعداد شهرک‌نشینانی که به صورت غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شده‌اند ۱۸۵۳۶ نفر بوده است.

تبعید از قدس و مسجدالاقصی

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ میلادی هم به روند تبعید فلسطینی‌های ساکن قدس ادامه دارد و دهها شخصیت دینی و غیردینی را از دو روز تا شش ماه از این شهر تبعید کرد.

بنا به این گزارش، ۳۱۵ نفر از مسجدالاقصی، ۱۵ نفر از قدس، ۳۳ نفر از بخش قدیمی قدس و ۴ نفر از کرانه باختری تبعید شدند، برای ۸ نفر ممنوعیت سفر صادر شد و در میان این افراد ۱۵ فرد کم سن و سال و ۶۶ زن دیده می‌شدند.

تعرض به مساجد و مجروح کردن فلسطینی‌ها

زخمی شدن دهها فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی در سال گذشته میلادی ثبت شده که بارزترین آنها مربوط به نیمه فوریه ۲۰۲۰ است، کودک فلسطینی هشت ساله «مالک وائل عیسی» هنگام بازگشت از مدرسه مورد هدف گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیست قرار گرفت، چشم راست خود را از دست داد و به جمجمه وی آسیب‌های گسترده‌ای وارد شد.

در ابتدای سال گذشته میلادی، شهرک‌نشینان صهیونیست مسجد «البدرین» در «شرفات» در جنوب غرب قدس را آتش زدند و بر روی دیوارهای آن شعارهای نژادپرستانه نوشتند.

بازداشت صدها فلسطینی

در ادامه این گزارش آمده، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۹۷۹ فلسطینی در قدس از جمله ۸ کودک زیر ۱۲ سال، ۳۴۶ جوان و ۱۰۰ زن بازداشت شدند.

از جمله این بازداشتی‌ها، شیخ «عکرمه صبری» رئیس هیأت عالی اسلامی قدس، «عدنان غیث» استاندار قدس و «فادی الهدمی» وزیر امور قدس در دولت تشکیلات خودگردان بودند که بارها بازداشت یا فراخوانده شدند.

صدور تخریب دهها مرکز در قدس

در سال گذشته میلادی، ۱۹۳ منزل و مرکز متعلق به فلسطینی در قدس به ترتیب فوق تخریب شد: ۱۱۴ منزل، ۴ مجتمع مسکونی، ۳۰ مرکز تجاری به علاوه اتاق‌های مسکونی، مزارع و امثال آن.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول