اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

داستان عشق «حاج قاسم» لالایی مادران برای نوزدان خفته در گهواره است

سردار سلیمانی برای عشقش جان داد و داستان عشقش، امروز لالایی مادران این مرز و بوم برای نوزادان خفته در گهواره است.

داستان عشق «حاج قاسم» لالایی مادران برای نوزدان خفته در گهواره است

خبرگزاری فارس، اراک - ساعت 1:20 بامداد سیزدهم دی ماه 98 با پرکشیدن سردار دل‌ها، این روز و ساعت، به شوم‌ترین ساعت‌ها و سیاه‌ترین بامدادها در تاریخ ملت ایران تبدیل شد.

یک سال غم‌انگیز از آن روز غمبار گذشت، یک سال است که دیگر سایه‌ شجاع‌‌ترین مرد جهان بر سر ملت ایران نیست، اما داغ شهادتت هنوز بر دل مردم این مرز و بوم تازه است.

سردار سلیمانی برای عشقش جان داد و داستان عشقش امروز لالایی مادران این مرز و بوم برای نوزادان خفته در گهواره است.

اما با همه این اوصاف غمبار، با شهادت سردار سلیمانی صدها حاج قاسم دیگر در ایران زمین متولد خواهد شد و راه او را ادامه خواهند داد.

یاد و نامش درست در ساعتی که آسمانی شد، بار دیگر دل‌ها را بهم پیوند زد و در شهر اراک نیز همچون سایر نقاط ایران اسلامی جمعی از مردم وفادار و قدرشناس با شعار انتقام سخت گردهم آمده، تا به بهانه سالگرد شهادتش با آن عزیز درد دل کرده و عقده‌ها را بگشایند.

سردار سلیمانی در جهان معاصر نمونه‌ای‌ نداشت

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: سردار سلیمانی شجاع‌ترین مرد نظامی بود که در جهان معاصر نمونه‌ای‌ نداشت و امروز ما هرچه امنیت داریم از برکت وجود نازنین سردار است.

حسین محرابی که با وجود هوای سرد در ساعت یک بامداد در تجمع انتقام سخت شرکت کرده بود، افزود: همه ملت ایران باید قدرشناس زحمات و خدمات سردار سلیمانی عزیز باشند، او تنها مرد میدانی بود که فارغ از نگاه‌های حزبی و سیاسی خالصانه به مردم خدمت می‌کرد.

وی تداوم راه این شهید را موجب سربلندی و عزت ایران اسلامی دانست و ادامه داد: شهید سلیمانی بر گردن همه ما حق دارد و همه باید تمام تلاش‌مان را در راستای پیشرفت و تعالی کشور به کار گیریم تا از این طریق حق خود را ادعا کنیم.

 احترام نظامی به سردار بزرگ‌ترین افتخار زندگی 

جوانی که می‌گوید احترام نظامی به سردار بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌‌اش است، گفت: در کنگره شهدا کرمان و در زمانی که سرباز بودم سردار را از نزدیک دیدم و به احترام نظامی گذاشتم که این را بزرگ‌ترین افتخار زندگیم می‌دانم.

حسینی افزود: انتقام سخت از دشمن حق ماست  و بهترین راه انتقام همان پیشرفت کردن و رشد کردن است که باید برای این انتقام هم قسم شویم.

این جوان بیان کرد: دشمن بداند جوانان این مرز و بوم غیرت و مردانگی را از سردارشان آموخته‌اند و هرکدام یک سردار سلیمانی هستند.

وی افزود: سردار عزیز برای ملت ایران میراث ارزشمند و گرانبهای غیرت و مردانگی  را به جا گذاشت و مردم ایران با غیرت و مردانگی به ارث برده از شهید عزیز راه او را که همان ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است، ادامه خواهند داد.

منش سردار فراموش شدنی نیست

حسین دلاوری از دیگر شهروندان اراکی نیز با بیان اینکه منش سردار فراموش شدنی نیست، می‌گوید: قاسم سلیمانی آرزویش شهادت بود، با شهادتش صدها حاج قاسم دیگر متولد شد.

وی افزود: سردار سلیمانی مردی بود که بر دل‌ها حکومت می‌کرد و امروز بعد از گذشت یک سال هنوز نامش و یادش بر زبان‌ها جاری است.

وی بیان کرد: امریکای جنایت‌کار  که همواره از رشادت‌ها و بی‌باکی‌های حاج قاسم واهمه داشت، گمان می‌کرد با ترور سردار وحشتش از بین خواهد رفت، اما نمی‌دانست به برکت خون او صدها حاج قاسم دیگر متولد می‌شوند تا انتقام خون شهیدشان را بگیرند و امروز قطعا نام سردار سلیمانی کابوس روز و شب عاملان ترور است.

تفکر حاج قاسم هرگز نخواهد مرد

یکی دیگر از جوانان بسیجی اراک گفت: آمریکا بداند جوانان ایرانی اعم از زن و مرد هرگز در برابر خون سردار دلهایشان کوتاه نخواهد آمد و تا پای جان با دشمنان می‌جنگند.

مددی افزود: الگوی تک تک ما جوانان ایرانی حاج قاسمی است که شجاعت و مردانگی‌اش لرزه بر اندام دشمنان انداخته بود، هرچند دشمن جسمش را از ما گرفت، اما روح و تفکر حاج قاسم هرگز نخواهد مرد و تا تاریخ تاریخ است، یاد و نام سردار بر دل‌ها خواهد درخشید.

به راستی چه جمله زیبا در وصف سردار سرود، آنکه نوشت: « نمی‌دانم برای دست بریده‌ات روضه ابوالفضل عباس(ع) بخوانیم، یا برای پیکر پاره پاره‌ات روضه علی اکبر(ع) بخوانیم، یا برای غم هجران رهبرمان روضه مالک یا به یاد محاسن سفیدت روضه حبیب سر دهیم، یا از هلهله حرمله‌ها یا از شهادتت در غربت و دوری ناله سر دهیم، ای سردار ایرانی‌ها حاج قاسم سلیمانی داغ دوری‌ات آنقدر سنگین بود که هرگز توان از میان برداشتن آن را نخواهیم داشت.»

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول