اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

روایت ناب در گلزار شهدای کرمان؛ حاج‌قاسم باور مجاهدتِ با مقاومت داشت

حاج‌حسین یکتا در روایتگری گلزار شهدای کرمان گفت: حاج‌قاسم باور مجاهدت با مقاومت و باور بر نصرت حق و پیروزی داشت، کدام شهید خونش هدر رفته که خون حاج‌قاسم هدر برود.

روایت ناب در گلزار شهدای کرمان؛ حاج‌قاسم باور مجاهدتِ با مقاومت داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حاج‌حسین یکتا در برنامه روایتگری در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه وقتی در شلمچه و طلائیه که روایتگری می‌کنیم کمی جغرافیا می‌گوییم اما اینجا ظاهرش گلزار شهدای کرمان است، ولی باطنش بام ایران است اینجا امروز قطب‌نمای همه دل‌ها سمت کرمان است و  امروز همه دل‌های عالم اینجا هست، ظاهرش قبر شهداست و باطنش بهشت خوب خداست.

این روایتگر دفاع مقدس با بیان اینکه گلزار شهدای کرمان بین‌الحرمین و بین حرم امام رضا (ع) و و امام حسین (ع) است، عنوان کرد: آیت الله حقیقی قبل از انقلاب گفت من را اینجا دفن کنید من از اینجا نوری را به عالم بالا می‌بینم.

وی توجه دل‌ها در تمام عالم را امروز به گلزار شهدای کرمان دانست و بیان داشت: پایه‌های تربیتی ابتدا در مکتب حاج‌قاسم به چشم می‌آید و در این مکتب، تربیت مهم است، حاج‌قاسم در کویر رشد کرد و در دشت جنگ و کربلای جنگ و مکتب امام رشد کرد ما امروز در مکتبخانه امام و حاج‌قاسم هستیم.

یکتا با بیان اینکه در مکتب حاج قاسم معنویت معنایی دارد، عنوان کرد: هر چه مطرح‌تر متواضع‌تر شد

در عالم معنای دستگاه معنوی مکتب حاج قاسم، معنویت معنایی دارد که می‌گوید همه ز خیر است یعنی توکل و توسل و نوع تفکر در این مکتب معنا دارد.

فرمانده قرارگاه جهادی بنیاد کرامت امام رضا(ع) با اشاره به اینکه این آرامش حاج‌قاسم از دیدگاه معنوی مکتب می‌آمد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مکتب حاج‌قاسم را مطالعه کنید معنویت، نگاه توحیدی به خدا و توکلش به خدا را مطالعه کنید.

وی بیان داشت: معنویت خدا و ولایتمداری حاج قاسم به جایی می‌رسد که نگاهش در ولایت‌پذیری خاص خودش می‌شود و جذب و عبد خدا می‌شود و حاج‌قاسم قلبش مهر ولایت خورده بود و جذب ولایت شد و گوش به فرمان ولایت ‌شد و طوری از ولایت دلبری می‌کند که آقا می‌گوید دلم برایش تنگ شده است و می‌گوید به روح حاج قاسم تعظیم می‌کنم.

یکتا با تأکید بر اینکه این ولایت‌پذیری از معنویت و معنویت از تربیت است، ادامه داد: ولایت پذیری حاج‌قاسم را مطالعه کنید، ما از حاج‌قاسمی صحبت می‌کنیم که با تمام ابعادش حاج‌قاسم کرمانی، حاج‌قاسم سرلشکر، فرمانده چهل سال وسط میدان مبارزه بود و دلبری از دول و از ملل می‌کرد و از همه عالم هم دلبری می‌کند.

وی گفت: دلبری مهم است و همین دلبری هست که لشکر ثارالله درست شد، لشکر ثارالله اول حول دل حاج‌قاسم جذب شدند و به دلبری حاج‌قاسم شکل گرفت. حاج‌قاسم 40 سال مجاهدت کرد، و بعد از شهادتش تاره بعثت حاج‌قاسم است، 40 سال در جهاد بود.

روایتگر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: لحظاتی که واقعا قلب‌ها و نفس‌ها می‌ایستاد در لشکر 41 ثارالله حاج‌قاسم بود که نفس می داد و مجاهدت حاج‌قاسم در دفاع از حرم، نبردش در نقطه نقطه محاصره از حرم نترسیدن و لباس غیر رزم پوشیدن و به مسخره گرفتن نبرد داعش، اینجور بود که حاج‌قاسم، حاج‌قاسم شد.

یکتا با بیان اینکه خاطرات حاج‌قاسم را باید لشکر ثاراللهی‌ها و مدافعان حرم بگویند، افزود: به خاطر این مجاهدت‌هاست که الان پرچم حاج قاسم و کرمانی‌ها بالاست آن مقاومت و مجاهدت پشت سرش باور بر این است که در این مجاهدت باید مقاومت باشد و هر جا مقاومت کردیم و باور کردیم خدا با ماست، پیروز شدیم هر جا ترسیدیم و کُپ کردیم و مذاکره، کم آوردیم.

وی عنوان کرد: حاج‌قاسم باور مجاهدت با مقاومت و باور بر نصرت حق و پیروزی داشت، کدام شهید خونش هدر رفته که خون حاج‌قاسم هدر برود، امروز مجاهدت به نفس و امید به نصرت الهی به کشور کمک می‌کند.

یکتا با بیان اینکه حاج قاسم یک پاسدار سبزه آفتاب خورده کرمانی بود که به واسطه مجاهدت‌ها به این جایگاه رسید، بیان کرد: شهادت یعنی لقاءالله، شب جمعه که همه در خواب بودیم، حاج‌قاسم بی‌قرار بود و سر قرار آمد و بی‌قرار آمد.

وی گفت: شهادت حاج‌قاسم رمز مقاومت است رمزی بود که پشت بیسیم گفته شد، کلید فتح بیت‌المقدس و اذانی به افق افول آمریکاست، شهادت یک عبد صالح است و ذبح عظیم است و پشتش فتح عظیم است.

یکتا با بیان اینکه بعد شهادت حاج‌قاسم، هدایت شده است و همه عالم، ملک سلیمان شده است و تربیت و معنویت و ولایت و مجاهدت و شهادت نتیجه آن هدایت شده است و امروز حاج‌قاسم هدایت و مدیریت می‌کند و ملک سلیمان را برای ظهور امام آماده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز انتقام سخت مانده است یک گلوله و سیلی که انتقام نیست، تحمل بغض و اشک و دلتنگی آقا را نداریم، لحظه شماری می‌کنیم برای انتقام و می‌گوییم روزهای قشنگی در انتظار انقلاب است.

انتهای پیام/3388/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول