اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

جشنواره عمار با چه آثاری به استقبال حاج قاسم می رود؟/ ساخت 9 مستند با محوریت سردار سلیمانی

جشنواره مردمی فیلم عمار امسال با 9 مستند فاخر در موضوعات مختلف نام و یاد سردار حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه می دارد.

جشنواره عمار با چه آثاری به استقبال حاج قاسم می رود؟/ ساخت 9 مستند با محوریت سردار سلیمانی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در یازدهمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار، آثار بسیاری با موضوعات گوناگون و در ژانرهای مختلف حضور دارند، اما 11 اثر از این میان تولیدات فاخری هستند که با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده اند. 

** پرچم های مجازی

مستند «پرچم های مجازی» با موضوع  جنگ نرم در فضای مجازی به تهیه کنندگی و کارگردانی «حسن جعفری» ساخته شده است. 

این مستند که 52 دقیقه زمان دارد در موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی تولید شده و درباره خشونت رسانه ای آمریکا نسبت به سردار سلیمانی است. بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی فیلم‌ها و تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی مختلف توسط مردم در ایران و جهان به اشتراک گذاشته شد.

اینستاگرام با پاک کردن پست‌ها و صفحاتی که به شهادت قاسم سلیمانی پرداخته بودند به ترور دیجیتالی سردار در سرتا سر جهان می‌پردازد. بسیاری از چهره‌های شاخص هنری، ورزشی و سیاسی با پاک شدن پست‌ها و صفحاتشان به این اقدام که تحدیدی جدی برای آزادی اطلاعات است اعتراض می‌کنند. آمریکا با خشونت رسانه‌ای نسبت به سردار سلیمانی وحشت خود را از شهادت او نیز عیان کرد.

 

**نجات آمرلی

مستند «نجات آمرلی» در 27 دقیقه با موضوع مدافعان حرم به کارگردانی حامد هادیان و تهیه کنندگی مهدی مطهر در مرکز رسانه ای اوج ساخته شده است.

شهر «آمرلی» در استان صلاح‌الدین عراق به مدت ۸۹ روز تحت محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش قرار داشت. در شهریورماه سال ۹۳ با حملات ارتش عراق و حشدالشعبی این کشور این محاصره شکسته شد. فرمانده نبرد ظفرمندانه «آمرلی» سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

 

**قائد الحشد

مستند «قائد الحشد» در 64 دقیقه با موضوع مدافعان حرم به کارگردانی مهدی لارویی و تهیه کنندگی سیدهاشم موسوی ساخته شده است.

جمال ابراهیمی در جوانی از عراق به کویت رفت تا مخفیانه با رژیم صدام مبارزه کند. و بعد از سال‌ها با لقب ابو مهدی المهندس به‌عنوان بزرگ‌ترین فرمانده‌ی جهادی عراق به خانه بازگشت.

با شروع شدن جنگ توسط داعش، عراق از ایران درخواست کمک نمود و کسی که به کمکشان شتافت دوست و برادر ابو مهدی در جنگ تحمیلی ایران و عراق حاج قاسم سلیمانی بود، تا بار دیگر دوشادوش هم دشمن را زمین‌گیر کنند.

ماجرای برادری‌ها و فتح الفتوحات حاج قاسم و ابو مهدی در این مستند از زبان هم‌رزمانشان روایت‌شده است.

 

**همپای جهادی ها

مستند «همپای جهادی ها» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن مقصودی در 56 دقیقه تولید شده و موضوع آن درباره خانواده و سبک زندگی است.

بعد از سیل فروردین  99 خسارت زیادی به زیرساخت‌های کشاورزی منطقه جازموریان کرمان  وارد شد. مهم‌ترین مسئله مردم در این منطقه خسارت وارده به 150 چاه آب است. احیای کشاورزی منطقه از طریق احیای چاه‌های آب عامل مهمی در پیشگیری و حفظ مردم از آسیب‌ها خواهد بود.

زنده‌بودن روحیه جهادی و فعالیت خودجوش ده‌ها گروه جهادی و مردمی نقطه عطفی در این منطقه است اما  فقدان نهادهایی مانند جهاد سازندگی به‌عنوان پشتیبان و راهبر این فعالیت‌ها  کاملاً مشهود است. مردم جنوب کرمان راوی خاطراتی از فعالیت‌های جهادی حاج قاسم سلیمانی در محرومیت‌زدایی هستند. او توانست با اجرای طرح‌های کشاورزی و توسعه روستایی ازجمله طرح احرار و ساخت شهرک در شهر رودبار امنیت و معیشت پایدار را برای مردم محروم منطقه به ارمغان آورد.

 

**خانه ای زیر باران

مستند «خانه ای زیر باران» به خانواده و سبک زندگی می پردازد. 23 دقیقه زمان دارد و تهیه کنندگی و کارگردانی آن برعهده محمدرضا خدنگی است.

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی فیلم‌ها و تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی مختلف توسط مردم در ایران و جهان به اشتراک گذاشته شد. اینستاگرام با پاک کردن پست‌ها و صفحاتی که به شهادت قاسم سلیمانی پرداخته بودند به ترور دیجیتالی سردار در سرتا سر جهان می‌پردازد.

بسیاری از چهره‌های شاخص هنری، ورزشی و سیاسی با پاک شدن پست‌ها و صفحاتشان به این اقدام که تحدیدی جدی برای آزادی اطلاعات است اعتراض می‌کنند. آمریکا با خشونت رسانه‌ای نسبت به سردار سلیمانی وحشت خود را از شهادت او نیز عیان کرد.

 

**«سوتک»

مستند «سوتک» با محوریت جنگ نرم در 10 دقیقه ساخته شده است. تهیه کنندگی و کارگردانی آن را محمد مهدی خالقی برعهده داشته است.

حسن میرزایی که یک مغازه‌دار موتورسازی در مشهد دارد، با نصب پلاکارد و نوشته‌ها به شیشه مغازه خود کار فرهنگی انجام می‌دهد. این دغدغه‌مندی او برای عموم خوشایند بوده به طوری که با تشویق دوستان در فضای مجازی اینستاگرام، صفحه‌ای با عنوان سوتک ایجاد کرده و به روشنگری می‌پردازد‌. در مراسم شهادت سردار سلیمانی وی با پلاکارد نوشته خود مورد توجه عموم قرار گرفت.


**اوخشاما

مستند «اوخشاما» در مدت زمان 16 دقیقه به تهیه کنندگی و کارگردانی عدالت فرزانه ساخته شده است.

ننه زهرا اهل پارس آباد مغان است. او بعد از اعلام خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی با دیدن تصویر او در خیابان به زبان ترکی و با نوایی دردآور عزاداری می‌کند و برایش روضه حضرت عباس می‌خواند. این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد.

علاقه قلبی او به سردار سلیمانی منجر شد او فاصله دو هزار کیلومتری  را تا شهر کرمان طی کند در تشییع جنازه سردار شرکت کند.

 

**مکتب سلیمانی

مستند «مکتب سلیمانی» در 44 دقیقه تولید شده و تهیه کنندگی و کارگردانی آن را محسن غلامزاده مهرآبادی برعهده داشته است.

مستند مکتب سلیمانی در روستای قنات ملک، به معرفی روستا و ابعاد شخصیتی و فعالیت‌های حاج قاسم سلیمانی، از زبان اهالی زادگاه او پرداخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول