اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیمی از کارکنان خانه‌های سالمندان اوهایو واکسن کرونا نمی‌زنند

فرماندار ایالت اوهایو هشدار داده که بیش از نیمی از کارکنان خانه‌های سالمندان این ایالت از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده‌اند.

نیمی از کارکنان خانه‌های سالمندان اوهایو واکسن کرونا نمی‌زنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «مایک دِواین»، فرماندار ایالت اوهایو هشدار داده که حدود ۶۰ درصد از کارکنان خانه سالمندان این ایالت از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، فرماندار ایالت اوهایو که روز چهار‌شنبه در کنفرانسی خبری صحبت می‌کرد در خصوص امتناع این کارکنان از پذیرش واکسن کرونا گفت: «ما قصد نداریم آنها را مجبور به این کار کنیم، اما ای‌کاش آنها تبعیت بیشتری داشته باشند.»

وی افزود که هر کسی در این باره اختیار دارد اما شاید دیگر این لحظه برای مدت‌ها تکرار نشود.

این مقام آمریکایی گفت واکسن‌های کرونا در سه نوبت جداگانه در دسترس افراد حاضر در خانه‌های سالمندان این ایالت قرار خواهد گرفت و هر کسی که در اولین نوبت واکسنی را تزریق نکند، می‌تواند در نوبت دوم این کار را انجام دهد.

این در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی در خصوص عوارض جانبی و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بین دریافت‌کنندگان واکسن «فایزر» آمریکایی مشاهده شده بود.

پایگاه خبری آمریکایی در این باره گزارش کرد که با گذشت بیش از یک هفته از تزریق واکسن فایزر به یک پرستار آمریکایی وی همچنان از عوارض آن رنج می‌برد.

روزنامه «نیویورک تایمز» هم پیش‌تر نوشته بود دو پرستار در ایالت آلاسکای آمریکا به واکسن فایزر حساسیت نشان داده‌اند. یکی از این پرستارها که هیچ‌گونه سابقه حساسیت نداشته، تنها ده دقیقه پس از دریافت این واکسن دچار واکنش «آنافیلاکتیک» شد.

به نوشته این روزنامه، پیش از این نیز، مواردی از حساسیت و بروز عوارض جانبی در دریافت‌کنندگان واکسن فایزر در انگلیس گزارش شده است.

همچنین به نوشته نشریه «نیوزویک»، چهار تن از اعضای کادر درمانی آلمان روز یکشنبه بعد از دریافت واکسن فایزر بستری شدند.

تأیید واکسن فایزر از سوی  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و توزیع آن در این کشور در حالی انجام شده است که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند بررسی‌های لازم بر روی این واکسن هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

تأیید واکسن فایزر در انگلیس حتی زودتر از آمریکا صورت گرفت و «آنتونی فائوچی» از مقامات گروه مقابله با ویروس کرونا در دولت آمریکا، آن را اقدامی عجولانه توصیف کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول