اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کسب 206 رتبه زیر سه هزار توسط دانش‌آموزان کردستانی در کنکورسراسری

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از کسب 206 رتبه زیر سه هزار توسط دانش آموزان کردستانی در کنکورسراسری 99 خبر داد.

کسب 206 رتبه زیر سه هزار توسط دانش‌آموزان کردستانی در کنکورسراسری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عباس سلطانیان ظهر امروز در پنجمین جشن بزرگ تلاش که به صورت ویدئوکنفرانس در سنندج برگزارشد؛ به بیان آماری در خصوص عملکرد معاونت آموزش متوسطه استان پرداخت و  در کنکور سراسری سال 97، استان کردستان رتبه 27 کشور داشت که این آمار در سال 98 ارتقا پیدا کرد و به رتبه 23 رسید و در سال 99 نیز به رتبه 19 کشوری رسیده است.

وی ارتقای شاخص کنکور سراسری در استان کردستان را نشان دهنده بهبود این شاخص مهم دانست و افزود: تعداد رتبه‌های زیر سه هزار در سال 99 به 206 نفر رسیده است و این آمار بیانگر این است که دانش‌ آموزان ما در کنکور سراسری در استان کردستان به سمت و سوی قله در حال حرکت هستند.

وی به رتبه‌دهی شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف در کنکور سراسری سال 99 نیز اشاره کرد و گفت: برحسب درصد در رشته ریاضی در استان کردستان  قبولی شهرستان های بیجار، سنندج و بانه، در رشته علوم تجربی شهرستان‌ها سروآباد، بانه و مریوان و در رشته علوم انسانی شهرستان‌های دیواندره، بیجار و کامیاران به ترتیب حائز رتبه‌های برتر استانی شده‌اند.

این مقام مسئول اعلام کرد: نتایج کنکور سراسری بیانگر این است که هرچه ما برنامه‌ریزی برای تعمیق یادگیری  دانش‌آموزان در پایه دوازدهم داشته باشیم؛ باتوجه به رویکرد جدید سازمان سنجش کشور، منجر به نتیجه خواهد شد.

100 درصد خدمات آموزش متوسطه به دانش‌آموزان این مقطع ارائه می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یبان کرد:اولویت امروز معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اطمینان از ارائه خدمات آموزشی و تربیتی 100 درصدی به تمام دانش‌آموزان است.

سلطانیان از تدوین و در اختیار گذاشتن راهنمای جریان مدیریت و یادگیری در معاونت آموزش متوسطه خبرداد و گفت: یقین داریم که با برنامه‌ریزی خوب دست‌اندرکاران امر در سطح استان، الگوهای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان مورد توجه قرار خواهد گرفت و تک تک دانش‌آموزان ما در تمامی مناطق در سبد حمایتی آموزش و پرورش قرار دارند.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را باید در این شرایط کرونایی انجام دهیم تا هیج دانش‌آموزی از گردونه آموزش خارج نشود و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در معاونت آموزش متوسطه استان در حوزه پوشش تحصیلی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان انجام شده و بیانگر این است که مسوولان استان اهتمام ویژه‌ایی به این امر دارند.

توجه به دانش آموزان پایه دوازدهم در اولویت قرار گیرد

وی در ادامه به تشریح اولویت های معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پرداخت و توجه خاص به دانش‌آموزان پایه دوازدهم را یکی از اولویت‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه پایه دوازدهم آخرین پایه خروجی نظام تعلیم و تربیت است و دانش‌آموزانی که در شاخه نظری هستند به دنبال آن ورود به موسسات آموزش عالی و عرصه کار و جامعه هستند باید مورد توجه ویژه‌ایی قرار بگیرند.

سلطانی با بیان اینکه در شرایط کرونایی متاسفانه دانش‌آموزان پایه دوازدهم بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند؛ گفت: همه باید توجه خاصی هم در راستای ارائه خدمات آموزشی و هم خدمات مشاوره‌ایی و بهره‌گیری از مشاوره‌های توانمند در آموزش و پرورش به این دانش‌آموزان داشته باشیم.

توجه به فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان

وی مراقبت از امر هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست و در شرایط کرونایی نباید موجب شود که ما فرایندهای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را که در آئین نامه هدایت تحصیلی آمده است نادیده بگیریم.

سلطانی اقدامات استان کردستان در جذب دانش‌آموزان در رشته ریاضی را بسیار مطلوب و رضایت بخش عنوان کرد و گفت: همچنان لازم است استان کردستان در افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان در رشته ریاضی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند چراکه استعدادهای خوبی در رشته ریاضی در استان کردستان داریم.

وی از افزایش یک درصدی ورود دانش‌آموزان به رشته ریاضی در سطح کشور خبرداد و کار خوب استان کردستان ظرف این چند سال سبب بهبود شاخص رشته ریاضی شده است و این بهبود شاخص توام با کیفیت هم بوده است.

وی همچنین به امتحانات نهایی نیز اشاره کرد و گفت: در تمامی رشته ها شاهد رشد محسوسی نسبت به سال گذشته بوده ایم و بیشترین رشد میانگین نمره در رشته‌های شاخه نظری در استان کردستان مربوط به رشته ابیات و علوم انسانی است که بیانگر آن است که مسئولین استان به دنبال توسعه کمی و کیفی این رشته بوده‌اند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش به فعالیت پژوهشسراهای دانش‌آموزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه امسال اولین جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزان را برگزار کردیم؛ گفت: امسال بالغ بر 265 هزار دانش آموز در سطح کشور در این جشنواره شرکت کردند که سهم استان کردستان 5 هزار و 470 دانش آموز است.

سلطانی هدف اصلی وزارت آموزش و پرورش از شرکت حداکثری دانش‌آموزان در جشنواره  علمی پژوهشی خبر داد و عنوان کرد: در اولین جشنواره علمی پژوهشی دانش‌آموزان سه هزار و 378 اثر از استان کردستان توسط دانش‌آموزان تولید شد و به مراحل بالاتر راه یافت و در مرحله استانی 113  برگزیده در حوزه دانش‌آموزی داشتیم که 85 اثر را ارائه کردند و توسط تیم‌ها داوری شد و در نهایت 15 اثر برگزیده کشوری را در حوزه پژوهشسراهای دانش آموزی با 11 اثر داشتیم که رتبه‌های کشوری را کسب کردند.

وی یادآور شد: اولین جشنواره علمی پژوهشی دانش‌آموزان در 41 محور با 9 عنوان مسابقه برگزار شد که استان کردستان برای اولین بار در این جشنواره در دو سه محور عملکرد بسیار درخشانی داشته است و رتبه 11 کشوری را به دست آورد.

وی گفت: همچنین در جشنواره نانو دانش‌آموزان کردستان رتبه سوم کشور و در مسابقات آزمایشگاه علوم تجربی هم جایگاه استان کردستان سوم کشور مربوط به استان کردستان و در بیوتکنولوژی یا زیست فناوری هم دانش‌آموزان کردستان رتبه پنجم کشوری را دارند.

برگزاری جشن تلاش گامی در راستای تجلیل از زحمات معلمان کارآمد

معاون آموزش متوسطه استان نیز در ابتدای این نشست هدف از برگزاری پنجمین جشن تلاش را تجلیل از تلاش و زحمات معلمان کارآمد و تلاشگر استان که در اجرای شاخص های عملکردی اولویت دار معاونت آموزش متوسطه و همچنین تجلیل از دانش آموزان برگزیده علمی در حوزه های مختلف عنوان کرد.

مهدی نامدار وجود نیروی انسانی توانمند و متعهد را یکی از افتخارات آموزش و پرورش استان عنوان کرد و دستاوردهای حوزه آموزش متوسطه را مرهون تلاش و زحمات این عزیزان دانست و گفت: علیرغم اینکه کردستان نسبت به سایر استان‌ها از نظر فضا و تجهیزات از امکانات کمتری برخوردار است اما خوشبختانه شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه هستیم.

در این مراسم 500 دانش‌آموز، معلم و فرهنگی تلاشگر استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول