اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در دوحه : کاش برخی دیگر از برادران در منطقه نیز باب گفت‌وگو را نمی‌بستند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه سفر یک روزه عراقچی به قطر و رایزنی با وزرای خارجه و دفاع این کشور را بسیار مفید برشمرد و گفت: کاش برخی دیگر از برادران در منطقه نیز باب گفت‌وگو را نمی‌بستند.

سفیر ایران در دوحه : کاش برخی دیگر از برادران در منطقه نیز باب گفت‌وگو را نمی‌بستند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه پس از سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به قطر و دیدار با وزرای خارجه و دفاع قطر در توئیتی این سفر را بسیار مفید برشمرد و نوشت: سفر یک روزه آقای دکتر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و دیدار با آقای شیخ محمد بن عبد الرحمن و آقای خالد العطیه معاونان نخست وزیر و وزیران خارجه و دفاع قطر، برای منطقه و دو کشور بسیار مفید بود‌.

وی افزود: کاش برخی دیگر از برادران در منطقه نیز باب گفت‌وگو را نمی‌بستند.

 

 

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز چهارشنبه در رأس هیأتی به دوحه سفر و با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و همچنین «خالد العطیه» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها طرفین درباره آخرین تحولات منطقه خلیج فارس و تهدیدات موجود بحث و تبادل نظر کردند.

در رایزنی‌های عراقچی با مقامات قطری روابط دوجانبه و راه‌های تعمیق و گسترش مناسبات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

پیش از این خبرگزاری رسمی قطر (قنا) از دیدار عراقچی با وزیر خارجه قطر در دوحه خبر داد و اعلام کرد که دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش فارس، سفر عراقچی به دوحه پس از آن صورت می‌گیرد که وزیر خارجه قطر روز دوشنبه در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت‌وگو کرد.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز سه‌شنبه (نهم دی ماه) در گفت‌وگوی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین مسائل روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو با تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم مشارکت همه کشورهای منطقه در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از دخالت بیگانگان و اجتناب از هرگونه تنش، ضمن اشاره به برخی تحرکات مشکوک و شیطنت‌های ایالات متحده در منطقه، تاکید کرد: مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بر عهده واشنگتن خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول