اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظام ارزشیابی عمل‌گرا در شهرداری‌های سمنان ایجاد شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: ایجاد نظام ارزشیابی کارآمد و عمل‌گرا به‌عنوان مبنای ارتقا و انتصابات شغلی و حرفه‌ای مدنظر شهرداری‌های استان سمنان قرار گیرد.

نظام ارزشیابی  عمل‌گرا در شهرداری‌های سمنان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب عصر امروز در کارگاه آموزشی طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری‌های استان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها یکی از بزرگ‌ترین نهادهای عمومی غیردولتی هستند که وظایف متعدد و متنوعی را بر عهده دارند و انجام این وظایف در سایه مدیریت متبحر و دانا نیازمند نیروی انسانی توانمند و توسعه‌یافته است.

وی افزود: نقش کارکنان و میزان مشارکت آن‌ها در تحقق اهداف مدیریت شهری که همان مدیریت هوشمند و مشارکت پذیر است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

تحول در مدیریت شهری؛ نیازمند منابع انسانی متخصص

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: برای ایجاد تحول در مدیریت شهری نیاز به منابع انسانی متخصص دلسوز وفادار، باانگیزه و شایسته است و در کنار آن آموزش سرمایه انسانی نیز نقش بسزایی در رسیدن به اهداف والای مدیریت شهری دارد.

شهاب گفت: دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همواره تلاش کرده تا با ایجاد فضای مناسب و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل اساتید مجرب و متخصص نسبت به آموزش کارکنان شهرداری‌ها اقدام کند.

وی اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۳۴ دوره آموزشی به‌صورت غیرحضوری و در حدود ۱۲۶ هزار نفر ساعت برگزار شده که از این‌میزان ۵۰ درصد دوره‌های شغلی و ۲۹ درصد دوره‌های مدیریتی و ۲۱ درصد نیز دوره‌های عمومی است.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به رأی اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخش عمده‌ای از وظایف شورای اداری و استخدامی به شهرداری‌ها واگذار شده است و در قالب کمیته اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل است که در این راستا به جهت هماهنگی و آموزش و رفع ابهامات کارگاه آموزشی برگزار تا موارد مطرح و رفع ابهام شود.

شهاب بیان کرد: اصولی که مدنظر شورای اداری و استخدامی است، که انتظار داریم که اعضای کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل آن را مدنظر قرار دهند که ازجمله آن‌ها این است که انتصاب افراد در پست‌ها به‌ویژه پست‌های مدیریتی، اصل بسیار مهم شایسته‌سالاری است که باید مدنظر کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار گیرد.

اجرای رویکرد چابک‌سازی در شهرداری‌ها

وی گفت: رویکرد کوچک‌سازی و چابک سازی و کاهش تصدی‌گری شهرداری‌ها از طریق برون‌سپاری فعالیت‌ها و جلوگیری از تورم نیروی انسانی ازجمله موارد مهم است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: متأسفانه تغییر و گردش شغلی زیاد در شهرداری‌ها و عدم استفاده از تجربیات فرد قبلی، مواجه شدن فرد جدید با خلأ اطلاعات در شهرداری‌ها بسیار زیاد است که این کمیته در این خصوص باید دقت نظر کافی را داشته باشد.

شهاب افزود: شفافیت و عدالت در ارتقاء تشویق‌ها، تنبیه‌ها باید مدنظر کمیته طبقه‌بندی مشاغل قرار گیرد؛ چراکه عدم شفافیت و عدم عدالت موجب بی‌انگیزگی کارکنان شده و این بی‌انگیزگی ضربه مهلکی به سیستم و سازمان وارد می‌آورد.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات و مسائل مهم در شهرداری‌ها اشغال پست و عدم پاسخگویی فرد در خصوص شرح وظایف و مسئولیت‌های پست اشغال‌شده است، بیان کرد: ایجاد نظام ارزشیابی کارآمد و عمل‌گرا به‌عنوان مبنای ارتقاء و انتصابات شغلی و حرفه‌ای مدنظر کمیته مذکور قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه هرگونه استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی و تبدیل وضعیت از طریق این کمیته ممنوع است، عنوان کرد: قبل از نقل و انتقالات و انتصاب موارد به دفتر شهری جهت اخذ نظریه حراست و گزینش ارسال شود.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول