اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی| سقوط ده پله‌ای کرسی‌های حزب نتانیاهو در انتخابات جدید

پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد در صورتی که انتخابات سراسری در حال حاضر برگزار شود، کرسی‌های حزب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سقوط ۱۰ پله‌ای مواجه می‌شود.

نظرسنجی| سقوط ده پله‌ای کرسی‌های حزب نتانیاهو در انتخابات جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم اینکه برخی ادعاها درباره اطمینان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پیروزی حزب خود در انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی، اما بررسی‌های آماری از کاهش محبوبیت حزب وی حکایت دارد.

نظرسنجی جدیدی که توسط مؤسسه «پنلز پالتیکس» انجام گرفته و نتایج آن امروز (چهارشنبه) توسط شبکه رادیویی «۱۰۳اف‌ام» منتشر شد، نشان می‌دهد اگر ائتلافی از احزاب چپ‌گرا برای انتخابات تشکیل شود، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو به چالش کشیده خواهد شد.

بر این اساس، اگر چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر، همین امروز برگزار شود، کرسی‌های حزب لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با سقوط ده پله‌ای، از ۳۶ کرسی به ۲۶ کرسی کاهش پیدا می‌کند.

همچنین حزب امید جدید به ریاست «گیدئون سعر» هم‌حزبی پیشین نتانیاهو به ۱۷ کرسی، حزب یامینا به ریاست «نفتالی بنت» به ۱۳ کرسی، حزب یش‌عتید به ریاست «یائیر لاپید» به ۱۲ کرسی و حزب جدید چپ‌گرا به ریاست «رون هولدای» شهردار تل‌آویو به ۸ کرسی دست پیدا می‌کند.

 

 

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع»، حزب لیست مشترک اعراب نیز می‌تواند در انتخابات جدید حائز ۱۲ کرسی شود. حزب اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» هم با افزایش یک پله‌ای، به ۸ کرسی خواهد رسید.

بدین ترتیب ائتلاف احزاب چپ‌گرا (اپوزیسیون) مجموعا به ۴۱ کرسی و ائتلاف راست‌گرا (نتانیاهو و متحدانش) به ۵۴ کرسی می‌رسند که هر دو فاصله زیادی با اکثریت ۶۱ کرسی کنست لازم برای تشکیل کابینه دارند.

پیش از این نیز، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داده بود نه احزاب متحد نتانیاهو و نه دیگر رقبای مخالف او فعلا نمی‌توانند در انتخابات به اکثریت کرسی‌های کنست برسند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول