اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت دفاع ترکیه: در یک سال گذشته، ۳۶۴۶ تروریست را از پای درآوردیم

وزارت دفاع ترکیه با بیان اینکه طی سال ۲۰۲۰، نیروهای مسلح این کشور حدود ۲۰۰ عملیات ضد تروریستی انجام دادند، اعلام کرد که در این عملیات‌ها بیش از سه هزار و پانصد تروریست از پای درآمدند.

وزارت دفاع ترکیه: در یک سال گذشته، ۳۶۴۶ تروریست را از پای درآوردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشست ارزیابی نظامی پایان سال ترکیه روز سه‌شنبه با حضور «حلوصی آکار» وزیر دفاع، «یاشار گولر» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان قوای ارتش و دیگر مسئولان نظامی این کشور تشکیل شد.

آکار در این نشست با بیان اینکه آنکارا طی سال ۲۰۲۰ توانست به موفقیت‌هایی در مبارزه با تروریسم برسد، گفت: «ما مصمم هستیم به [حضور] تروریست های سازمان پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) پایان دهیم و این کار را از شمال عراق شروع کرده‌ایم. ما کشور خود را از شر این آفت وحشی خلاص می‌کنیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع ترکیه، وی سپس به ارائه آماری از عملیات‌های نظامی این کشور طی سالی که گذشت، پرداخت: «ما بیش از ۲۰۰ عملیات در داخل و خارج از مرزهایمان انجام دادیم. در نتیجه، مجموعاََ ۳۶۴۶ تروریست در داخل و خارج از پا درآمدند. در میان تروریست‌های از پای درآمده، سرکرده‌های این سازمان (پ.ک.ک) نیز حضور داشتند. با احتساب دور جدید مبارزه با تروریسم، مجموع کلی تروریست‌هایی که تا کنون از پای درآمده‌اند به ۳۰ هزار و ۴۱۶ نفر رسید».

وزیر دفاع ترکیه ضمن اشاره به نابود شدن سنگرها، پناهگاه‌ها و مواضع گروهک پ.ک.ک در عملیات‌های نظامیان این کشور، اظهار داشت: «لانه‌ها و غارهای آنها در داخل و خارج از کشور نابود شده و این روند ادامه خواهد یافت. تروریست‌ها به شدت ضربه خوردند و این نیز ادامه پیدا می‌کند».

آکار با بیان اینکه عملیات ترکیه ضد تروریست‌ها با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: «به نقطه بسیار حساس و حیاتی رسیده‌ایم. گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که این سازمان تروریستی شدیداََ ترسیده است. آنها دو شب متوالی را در یک مکان نمی‌خوابند، ترس کوهستان‌ها را فراگرفته و نفس نیروهای مسلح ترکیه را پشت سر خود حس می‌کنند».

وی همچنین خبر داد که در جریان مقابله ترکیه با موج پناهجویان و مهاجران غیرقانونی، ۸۲ هزار و ۲۲۹ نفر در مرزها بازداشت شدند.

وزیر دفاع ترکیه ضمن ادعای پاکسازی مناطق شمالی سوریه از حضور تروریست‌ها، مدعی شد: «صلح، امنیت و نظم به آن منطقه بازگشته است. بیش از ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار آواره سوری به خانه‌های خود بازگشته‌اند».

آکار با تاکید بر تداوم تلاش‌های ترکیه برای عادی‌سازی اوضاع در شمال سوریه، اظهار داشت: «گذرگاه تروریستی که قرار بود در منطقه تشکیل شود، نابود شده است... ما به تمامیت ارضی تمام همسایگان خود، مخصوصا عراق و سوریه احترام می‌گذاریم و چشم طمع به خاک هیچکسی نداریم».

وی روز گذشته نیز از رسیدن نظامیان این کشور به جمهوری آذربایجان برای آغاز ماموریت نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول