اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نامگذاری یک میدان در محله عرب‌نشین شهرری به نام شهید «ابومهدی المهندس»

میدان قدس در محله دولت آباد شهرری که محل سکونت عراقی‌‌های مقیم تهران است با موافقت اعضای شورای شهر تهران به نام شهید ابومهدی المهندس تغییرنام یافت.

نامگذاری یک میدان در محله عرب‌نشین شهرری به نام شهید «ابومهدی المهندس»

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز در جلسه شورای شهر با اشاره به قرارگیری در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود میدان مرکزی محله دولت‌آباد در  منطقه ۲۰ به نام شهید ابومهدی مهندس نامگذاری شود و این در حالی است که ۱۱۳ مورد فراوانی نام قدس در تهران داریم. از آنجایی که هم‌وطنان عراقی در این محله بیشتر سکونت دارند، این پیشنهاد نامگذاری ارائه می‌شود.

مرتضی الویری از اعضای شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ضمن احترام به شهید ابومهدی المهندس باید گفت که سالیان درازی این میدان به نام قدس شناخته شده و  اگر این نام قدیمی را تغییر دهیم، سوأل است که آیا افراد برای عبور و مرور، اسم جدید یا قدیم را صدا می‌کنند؟ چراکه بیش از ۳۰ سال است که میدان قدس بوده و این میدان مجدداً به همان نام قدیمی خوانده می‌شود. پیشنهاد می‌شود این نامگذاری به کمیسیون برگشت داده شود تا یک نامگذاری دیگر داشته باشیم.

مجید فراهانی از دیگر اعضای شورای شهر تهران در دفاع از این پیشنهاد گفت: محور بلوار قدس، محل اسکان عراقی‌های مقیم تهران بوده و میدان قدس، وسط بلوار است و کمترین مشکل را ایجاد می‌کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با ۱۴ رأی موافق به تغییر نام میدان قدس در منطقه ۲۰ در محله دولت‌آباد به نام شهید ابومهدی المهندس رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول