اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

140 نفر در حوزه گردشگری به چرخه اشتغال بازگشتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با پرداخت تسهیلات کرونایی 140 نفر در حوزه گردشگری به چرخه اشتغال بازگشتند.

140 نفر در حوزه گردشگری به چرخه اشتغال بازگشتند

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا موجب بیکاری فعالان در عرصه صنایع دستی و گردشگری شده است و صدمات جبران ناپذیری به فعالان این بخش وارد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به دپوی میلیاردی صنایع دستی به علت شیوع ویروس کرونا افزود: بسیاری از کارگاه‌های صنایع دستی با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند که همین امر هم شرایط خوشایندی برای فعالان این عرصه نیست.

وی با اشاره به اینکه در راستای جبران خسارت وارده به فعالان این بخش تسهیلات کرونایی در حال پرداخت است، تصریح کرد: تسهیلات این بخش در حوزه صنایع دستی و گردشگری پرداخت شده است.

ارجمند با اشاره به پرداخت 10 میلیارد و 344 میلیون ریال تاسیسات گردشگری در استان زنجان گفت: پرداخت این تسهیلات موجب بازگشت 140 نفر به چرخه اشتغال شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند از تسهیلات این بخش حداقل 160 میلیون ریال تا حداکثر 9 میلیارد ریال بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین گروه دوم دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی و گروه سوم مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی جزو عناوین شغلی هستند که مشمول این تسهیلات می‌شوند.

ارجمند در ادامه به بحث مشاغل خانگی و تسهیلات پرداختی در این بخش اشاره کرد و گفت: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا مجوز فعالیت برای 149 نفر در این بخش صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با هدف تأمین مالی تولیدکنندگان صنایع‌دستی حقیقی و حقوقی فعال، حمایت از مشاغل خانگی و تولید و رونق صنایع‌دستی در چهارچوب ضوابط تعیین‌شده به کارگاه‌های خانگی صنایع‌دستی مستقر در شهر و روستاها پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول