اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت مالی روسیه از بودجه قرقیزستان

سرپرست نخست وزیری قرقیزستان و سفیر روسیه با یکدیگر دیدار و در مورد همکاری دوجانبه و حمایت‌های مالی مسکو در تامین بودجه این کشور گفت‌وگو کردند.

حمایت مالی روسیه از بودجه قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «آرتیوم نوویکوف» سرپرست نخست وزیر و معاون اول نخست وزیر قرقیزستان با «نیکلای آودوویچنکو» سفیر روسیه در بیشکک دیدار کرد.

در این دیدار پس از تعارفات دیپلماتیک، نوویکوف مراتب تشکر را بابت کمک روسیه به قرقیزستان ابراز داشت و گفت: من می‌خواهم از شما و دولت روسیه برای کمک به موقع مالی به مبلغ 20 میلیون دلار برای تثبیت بودجه این کشور تشکر کنم.

تصمیم اتخاذ شده بر اساس موافقت‌نامه‌های توافق شده در نوامبر سال جاری در شهر مسکو و از سرگیری تدریجی کمک‌های روسیه به بیشکک است.

تا به امروز دولت تمام تعهدات اجتماعی در قبال شهروندان را با این کمک در بودجه به طور کامل انجام داد.

نویکوف ادامه داد که به دنبال جلسه با رئیس کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و روسیه «الکسی اورچوک» توافقاتی در زمینه تهیه پیش نویس "نقشه راه" برای گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور حاصل شد که نسخه پیش نویس را برای بررسی بیشتر و افزودن برخی مطالب به طرف روسی تحویل داد.

نویکوف اظهار داشت من اطمینان دارم که امضای نقشه راه در سال 2021 انگیزه‌ای برای گسترش پروژه‌ها در زمینه همکاری‌های صنعتی، اقتصادی و توسعه خواهد شد و همچنین به گام مهمی در گسترش تجارت بین دو کشور تبدیل خواهد شد.

وی افزود: معتقدم سال 2021 روابط قرقیزستان و روسیه تقویت خواهد شد و فرصت‌های جدیدی فراهم خواهد شد. بیشکک آماده تقویت روابط اقتصادی با مسکو است. 

در این دیدار اودوویچنکو  به سطح بالای روابط دوجانبه اشاره و تأکید کرد که فدراسیون روسیه به ادامه همکاری موثر علاقه مند است و ابراز امیدواری کرد که  نقشه راه زمینه همکاری تجاری و اقتصادی متقابل ، تعامل و ارتقا پروژه های بشردوستانه را تشکیل دهد.

در این دیدار از سرگیری پروازهای مسافربری بین دو کشور با رعایت شیوه نامه‌های و ارائه گواهی مبنی بر  نداشتن بیماری کووید 19 تبادل نظر شد.

ضمن اینکه در راستای هواپیماهای باربری نیز سرپرست نخست وزیر گفت: بیشکک پیش نویس توافق نامه بین دولتی در مورد معرفی سیستم برچسب گذاری و ردیابی کالا در این کشور را تصویب و امضا کردکه از مسیرهای دیپلماتیک برای امضای طرف روسی ارسال می‌شود.

در این دیدار، موضوعات مهم همکاری بین دو کشور مانند فعال سازی ترافیک راه آهن، صدور گواهینامه و تهیه واکسن علیه ویروس کرونا و همکاری بیشتر ادارات مربوطه دو کشور در تشخیص و درمان آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه طرفین به مناسبت تعطیلات سال نو به یکدیگر تبریک گفتند .

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول