اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تقاضای جهانی نفت تا سال 2022 به سطح پیش از کرونا باز نخواهد گشت

معاون مؤسسه IHS مارکت اعلام کرد که تا سال 2022 طول خواهد کشید که شاهد بازگشت سطح تقاضای نفت در بازار جهانی به دوران پیش از کرونا باشیم.

تقاضای جهانی نفت تا سال 2022 به سطح پیش از کرونا باز نخواهد گشت

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، دنیل یرگین، معاون مؤسسه IHS مارکت طی مصاحبه‌ای گفت: تقاضای جهانی نفت تا اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 به دوران پیش از کرونا باز نخواهد گشت.

پیش‌بینی وی البته با پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک هم همخوانی دارد، چرا که این دو سازمان اعلام کرده‌اند سال آینده تقاضای نفت به سطح پیش از کرونا خواهد رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اوایل ماه جاری در گزارش ماهانه خود درباره بازار نفت جهانی اعلام کرد که 80 درصد 3.1 میلیون بشکه روزانه پایین بودن تقاضای نفت در بازار جهانی برای سال آینده نسبت به دوران پیش از کرونا مربوط به پایین ماندن تقاضای سوخت هواپیما در جهان خواهد بود.

اوپک که پیش‌بینی خود نسبت به بازار جهانی نفت را در گزارش ماهانه خود در دسامبر تغییر داد و اعلام کرد که برای سال 2021 تقاضای جهانی نفت 95.89 میلیون بشکه در روز باشد که نسبت به پیش‌بینی این سازمان در ماه نوامبر 410 هزار بشکه روزانه پایین‌تر است.

یرگین تأکید کرد که به نظر وی در حدود سال 2030 شاهد به حداکثر رسیدن تقاضای نفت در بازار جهانی خواهیم بود. 

وی می‌گوید که بعید است، صنعت نفت شیل آمریکا هم بتواند در آینده نزدیک رشد زیادی را تجربه کند. 

معاون مؤسسه IHS مارکت هم معتقد است تا اواخر سال 2021 تولید نفت شیل آمریکا روی رقم 11 میلیون بشکه روزانه ثابت خواهد ماند و سپس رشد خواهد کرد اما سرعت رشد آن متوسط خواهد بود.

یرگین معتقد است دیگر زمان آنکه شاهد افزایش 1.5 تا 2 میلیون بشکه‌ای روزانه تولید نفت شیل آمریکا در یک بازه زمانی کوتاه باشیم به پایان رسیده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول