اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

صباغیان: چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تبدیل به تناسب‌سازی شد؟/ نیکزاد: مجمع تشخیص تغییر داده

نماینده مهریز در مجلس با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه 98 در مجلس گفت: متاسفانه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تناسب‌سازی تبدیل شده و در رابطه با حذف 3 دهک بالا فقط یک میلیون حذف شدند در حالی که شامل 24 میلیون نفر بود.

صباغیان: چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تبدیل به تناسب‌سازی شد؟/ نیکزاد: مجمع تشخیص تغییر داده

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 9 دی) مجلس در اخطار قانون اساسی و تذکر شفاهی اظهار داشت: در گزارش رئیس دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 98 آمده بود که برخی از احکام اجرا نشده و برخی دیگر ناقص اجرا شده‌اند.

وی افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تناسب‌سازی تبدیل شده و در رابطه با حذف 3 دهک بالا فقط یک میلیون حذف شدند در حالی که شامل 24 میلیون نفر بود. 

نماینده مهریز در مجلس تصریح کرد: چه اتفاقی برای متخلفین اجرای بودجه افتاده است؟ چرا که اجرای بودجه و توجه به گزارش تفریغ بودجه از تدوین آن مهمتر است لذا انتظار داریم افراد متخلف و آنهایی که در اجرای صحیح بودجه کوتاهی کرده‌اند، شناسایی شوند و توضیح داده شود با آنها چه کرده‌اند؛ همچنین به دادگاه معرفی شوند.

وی اظهار داشت: اهداف مجلس از گزارش دیوان محاسبات زمانی محقق می‌شود که متخلفان و آنهایی که برنامه بودجه را به درستی اجرا نکرده‌اند، شناسایی شده و با آنها برخورد شود اما اکنون این اهداف محقق نمی‌شود چرا که همین افراد سال آینده و سال‌های بعدی به تخلفات خود ادامه می‌دهند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: تبصره (1) ماده (219) از سوی مجلس اعمال شده است، همچنین گزارش تبصره (2) را باید کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دهد، تبصره (3) را نیز باید رئیس دیوان محاسبات پیگیری و به رئیس مجلس ارائه دهد؛ هر چند اگر در سنوات گذشته این قانون اعمال نشده، مجلس انقلابی کنونی مصمم به اعمال تبصره‌های (1)، (2) و (3) ماده (219) آیین‌نامه داخلی مجلس هستند.

وی همچنین در رابطه با تبدیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تناسب‌سازی گفت: مجلس در برنامه همسان‌سازی را تصویب کرده اما مجمع تشخیص مصلحت آن را به متناسب‌سازی تغییر داده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول