اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کاهش 32 درصدی تعداد جان‌باختگان کرونا در لرستان/ نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کاهش آمارها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرگ های ناشی از کرونا در استان 32 درصد کاهش داشته است

کاهش 32 درصدی تعداد جان‌باختگان کرونا در لرستان/ نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کاهش آمارها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مریم کوشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا نتیجه افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادامه روند طرح شهید سلیمانی و همچنین ایجاد محدودیت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش 32 درصدی مرگ ناشی از کرونا در پایان آذرماه نسبت به ماه قبل از آن در شرایطی به وقوع پیوسته که پیش‌بینی‌های مورد نظر پس از شروع طرح محله محور کاهش 10 درصدی بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: طرح مدیریت محله محور کرونا خیلی سریعتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، تاثیرات خود را نشان داد.

کوشکی همچنین میزان کاهش ابتلا به کرونا و موارد بستری مشکوک را در این مدت به ترتیب 62 و 50 درصد عنوان کرد که نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی 20 درصد بهتر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه آخرین آمار مربوط به برنامه‌های طرح مدیریت محله محور بنام طرح شهید قاسم سلیمانی را تشریح و اظهار کرد: از زمان شروع طرح تاکنون 34161  فرد دارای بیماری زمینه‌ای در منازل شناسایی و تحت قرنطینه معکوس قرار گرفته‌اند.

کوشکی گفت: تعداد افراد بالای 60 سال که تاکنون مورد قرنطینه معکوس قرار گرفته‌اند، نیز 24532 نفر بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آذرماه تا کنون 19490 نفر که در معرض ابتلا قرار داشته‌اند شناسایی شده که از این تعداد 1027 نفر برای انجام تست کرونا به مراکز غربالگری معرفی شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه افزود: برای 1108 نفر نیز تست سریع در منزل انجام شده که از این تعداد 81 نفر مثبت اعلام شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه به برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر در قالب این طرح اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذرماه تا کنون 7180 خانواده آسیب‌پذیر شناسایی شده و از بسته‌های حمایتی برخوردار شده‌اند.

کوشکی خطاب به مردم هم استانی عنوان کرد: هر چند آمارهای کرونایی کاهش پیدا کرده است، اما فراموش نکنیم کرونا همچنان وجود دارد و نباید غافل باشیم.

وی تصریح کرد: این کاهش آمارها نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر مردم از این موضوع غفلت کنند، مجدد افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر شدت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول