اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عصائب اهل الحق: حملات راکتی به منطقه سبز کار خود آمریکایی‌هاست

یک عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» گفت که گروه‌های مرتبط با آمریکا در پشت پرده حملات راکتی به منطقه سبز قرار دارند.

عصائب اهل الحق: حملات راکتی به منطقه سبز کار خود آمریکایی‌هاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای، گفت که آمریکا تلاش دارد الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت را به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد متهم کند.

الربیعی به وبگاه المعلومه گفت که حملات راکتی کار گروه‌های مرتبط با آمریکاست تا ضمن تنش‌آفرینی و بر هم زدن امنیت عراق، مقاومت را متهم جلوه دهند.

او تأکید کرد که گروه‌های مقاومت ترس و واهمه‌ای از این که موضع صریح خود را در خصوص حملات راکتی به سمت سفارت آمریکا اعلام کنند، ندارند.

به گفته وی هیچ کدام از گروه‌های مقاومت مسئولیت حملات راکتی را بر عهده نگرفته‌اند و در هیچ کدام از این حملات، سفارت آمریکا هدف قرار نگرفته و تمامی این‌ها نشان از این دارد که گروه‌های مرتبط با آمریکا در پشت صحنه این حملات قرار دارند.

الربیعی سپس گفت که هدف از این اقدامات متهم کردن الحشد الشعبی و ایجاد بهانه‌ای برای ادامه حضور آمریکایی‌ها در عراق است. اما آمریکا در این کار شکست خواهد خورد، چرا که افکار عمومی عراق این نوع بازی آمریکا را شناخته است.

پیشتر، برخی رسانه‌ها با اعلام خبر اقدام نیروهای امنیتی عراق در بازداشت شماری از افراد به اتهام دخالت در حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد مدعی شده بودند که یکی از این افراد، عضو عصائب اهل الحق است.

پیش از این «مختار الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق گفته بود که حملات راکتی به منطقه سبز بغداد هیچ ارتباطی به گروههای مقاومت ندارد و این خود آمریکا  است که در پس این حملات راکتی قرار دارد و این گونه وانمود می‌کند که گروه‌های مقاومت عامل این حملات هستند تا بتواند فتنه‌افروزی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول