اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پخش مستند «سردار دل‌ها» همزمان با شهادت سردار سلیمانی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از پخش مستند «سردار دل‌ها» همزمان با شهادت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: این مستند مجموعه گفت‌وگو و مصاحبه با همرزمان و نزدیکان سردار سلیمانی است.

پخش مستند «سردار دل‌ها» همزمان با شهادت سردار سلیمانی

محسن لطیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نهم دی1388 و حماسه تاریخی حضور مردم، سیزدهم و شانزدهم دی1398 مصادف با شهادت و تشییع 7 میلیون نفری شهید حاج قاسم سلیمانی و ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ روز انتقام سپاه پاسداران و حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد است که برای این روزها تدارک ویژه‌ای دیده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: به همین منظور معاونت سیما در قالب مستند گزارشی «بصیرت حماسه‌سی» در دو قسمت 40 دقیقه‌ای، ابعاد مختلف حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایت‌مدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه را بررسی خواهد کرد که این برنامه پس از خبر ساعت 20 روزهای هشتم و نهم دی ماه از شبکه اشراق پخش می‌شود.

وی افزود: پخش سیما هم با اختصاص دو فیلم سینمایی، کلیپ و سرود، بیانات رهبری و مستندهای تامینی به استقبال یوم الله نهم دی می‌رود.

لطیفی گفت: همزمان با اولین سالگرد شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی با پخش مستند «سردار دل‌ها»، که مجموعه گفت‌وگو و مصاحبه با همرزمان و نزدیکان سردار سلیمانی است، ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار از جمله روحیه جهادی، استکبارستیزی، ایثار و شهادت و ولایت‌مداری ایشان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: «خط شکن» عنوان دیگر مستند گزارشی است که به بررسی ابعاد  نظامی و روش فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در مواجهه با دشمنان حریم ولایت و امامت در سرحدات اسلامی بویژه سوریه و عراق می پردازد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه معاونت صدای مرکز زنجان به منظور گرامیداشت مناسبت‌های یادشده ویژه برنامه‌هایی را آماده پخش کرده است، گفت: «بصیرت نغمه سی» عنوان برنامه ترکیبی است که به مناسبت حماسه نهم دی‌ماه 1388 به مدت 60 دقیقه با حضور صاحبنظران و تشکل‌های دانشجویی، ابعاد مختلف این حماسه تاریخی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه «سردار دلها» عنوان برنامه ای است که بمناسبت اولین شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از صدای مرکز زنجان پخش خواهد شد، گفت: این ویژه برنامه به تبیین زندگی مبارزاتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابعاد شخصیتی وی پرداخته و از ساعت9 صبح روز شنبه 13 دی ماه به مدت 60 دقیقه پخش می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه برنامه «ژنرال پیروز» عنوان مستندی 10دقیقه‌ای درباره شخصیت کم نظیر نظامی و سیاسی شهید سلیمانی است، گفت: این مستند به تهیه کنندگی ابراهیم تختی و گویندگی فرید خطیبی نژاد در روزهای منتهی به شهادت سردار سلیمانی بصورت میان برنامه‌ای پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه «من سرباز قاسم سلیمانی» عنوان دیگر مستند کوتاهی در خصوص سجایای اخلاقی و زندگینامه  حاج قاسم سلیمانی است، گفت: این برنامه  به تهیه کنندگی سیده زهرا موسوی و گویندگی فیاض حاجیلو آماده شده و در ایام شهادت آن شهید عزیز بصورت میان برنامه‌ای بروی آنتن خواهد رفت.

وی با بیان اینکه معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با تولید گزارش‌های خبری و رویدادی و پخش در محدوده زمانی 9 تا 19 دی‌ماه به استقبال این مناسبت‌ها خواهد رفت، گفت: گزارش خیابان انقلاب، گزارش تولیدی میدان بصیرت، مستند 40 دقیقه‌ای  (سردار محمد اوصانلو و ارجمندفر) و گزارش تولیدی از فرماندهان ارشد زنجانی شمالغرب از دیگر برنامه‌های معاونت خبر در این ایام است.

لطیفی با بیان اینکه معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید قطعات کوتاه 3 دقیقه‌ای با موضوع بصیرت و راه‌اندازی فراخوان ایده‌ها در تبیین این وقایع مهم فعالیت خواهد کرد، اضافه کرد: پخش مستند کوتاه درباره تحلیل قیام الهی سیاسی مردم در بیعت با ولی زمان، تولید اینفوگرافیک راجع به کلیدواژه ها و سخنان رهبر فرزانه انقلاب پیرامون 9 دی، تولید پوستر با تاکید بر مردمی بودن، فراجناحی بودن و انعکاس جهانی برجسته حماسه 9 دی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته بصیرت است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول