اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ماموریت ناو «تئودو روزولت» نزدیک چین؛ دانگ فنگ‌ها مترصد شکار ناوهای آمریکا

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که پنتاگون قصد دارد در تقابل با چین یک ناو هواپیمابر همراه با ناو گروه خود را چندی دیگر عازم اقیانوس آرام و هند کند.

ماموریت ناو «تئودو روزولت» نزدیک چین؛ دانگ فنگ‌ها مترصد شکار ناوهای آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ارتش آمریکا قصد دارد در تقابل با چین یک ناو هواپیمابر همراه با کشتی‌های جنگی و ناو گروه شماره 9 (CSG-9) خود را چندی دیگر عازم اقیانوس آرام و هند کند.

به نوشته وبگاه «بیزینس تایمز» این اقدام آمریکا جهت نمایش قدرت به چین صورت می‌گیرد و قرار است در سال 2021 آمریکا  ناو هواپیمابر«تئودو روزولت» و برخی ناوهای دیگر خود را نزدیک آب‌های مجاور  قلمروی چین مستقر کند. تاکنون مقامات چینی واکنشی به استقرار ناوهای جدید آمریکا در منطقه نشان نداده‌اند.

این در حالی است که چین سه‌شنبه گذشته اعلام کرد نیروهای این کشور یک فروند ناوشکن ایالات متحده را  از آب‌های سرزمینی چین در دریای چین جنوبی بیرون راندند.

«تیان جونلی» سخنگوی مقر فرماندهی جنوب چین اعلام کرد نیروهای این کشور یک فروند ناوشکن متجاوز آمریکایی را بیرون راندند. این مقام نظامی چین افزود، چنین اقداماتی توسط ایالات متحده به طور جدی حاکمیت و امنیت چین را نقض  می‌کند.

ارتش چین اخیرا از آزمایش دو موشک پیشرفته خود در دریای چین جنوبی و اصابت به اهداف از پیش تعیین شده خبر داد. ارتش چین چندی قبل (شهریور) دو موشک «دانگ فنگ ۲۶» و «دانگ فنگ ۲۱» را از«جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت شلیک کرد. این آزمایش یک روز بعد از پرواز غیرقانونی هواپیمای جاسوسی «یو-2» آمریکا در منطقه مکان برگزاری رزمایش دریایی چین به وقوع پیوست.

«وانگ ژیانگ سو» مقام نظامی اسبق چین گفت که این هشداری به آمریکاست و از این کشور می‌خواهد تا هیچگونه اقدام نظامی خطرناک را انجام ندهد. «سانگ ژانگ‌پینگ» از دیگر مقامات ارشد سابق ارتش چین نیز در این زمینه گفت، این ماموریت به وضوح نشان داد که چین می‌تواند با دقت و با موشک‌های برد بلند به کشتی‌های متوسط یا بزرگ حمله کند.

موشک دانگ فنگ -۲۶، ۴۰۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر به حمل کلاهک متعارف یا اتمی علیه اهداف زمینی یا دریایی است. دانگ فنگ- ۲۱ نیز بردی معادل ۱۸۰۰ کیلومتر دارد و از آن به عنوان اولین موشک بالستیک ضد کشتی جهان یاد می‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول