اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دانش کشاورزی در کشور بومی‌سازی شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بر ضرورت بومی سازی دانش کشاورزی در کشور تاکید کرد و گفت: آموزش و پژوهش در بخش کشاورزی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.

دانش کشاورزی در کشور بومی‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار سعید محمد عصر امروز در در حاشیه آیین عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی اولویت‌دار استان  گلستان با اشاره به لزوم گره‌گشایی از مشکلات مردم اظهار کرد: حل مشکلات جامعه رضایت خداوند را در پی دارد و مسوولان در هر جایگاهی باید خادم مردم باشند.

وی یکی از اولویت‌های استان گلستان را توجه به بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرارگاه است بهبود وضعیت کشاورزی در استان گلستان است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بر ضرورت بومی‌سازی دانش کشاورزی در کشور تاکید کرد و افزود: آموزش و پژوهش در بخش کشاورزی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.

سردار محمد با اشاره آغاز عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کردکوی ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه، مردم منطقه زندگی و معیشت بهتری را تجربه کنند.

وی گفت: صرفه جویی در مصرف آب، بهبود وضعیت اراضی و تخلیه سیلاب‌های فصلی از مزایا و برکات اجرای زهکشی در استان گلستان است.

* مدیریت منابع آبی با برقی کردن چاه‌های کشاورزی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان نیز با بیان اینکه نتیجه تلاش شبانه‌روزی عزیزان بسیجی و جهادگر امید جدیدی در دل کشاورزان به جود آورد، ابراز کرد: عملیات زهکشی ۱۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان در حال تکمیل شدن است.

مختار مهاجر با بیان اینکه ۵۰ هزار هکتار زهکشی اراضی در برنامه جهاد کشاورزی است، گفت: برنامه دیگری که در دست اقدام است اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در تعاونی‌های تولید است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب مردم استان گلستان یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب است، افزود: با تحقق سیستم‌های آبیاری نوین ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان همچنین برقی کردن چاه‌های کشاورزی را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و گفت: با تحقق این مهم مدیریت منابع آبی و اجرای آبیاری تحت فشار تسهیل می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ آیین کلنگ زنی پروژه زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار استان گلستان با حضور سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، حق شناس استاندار گلستان، ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا و جمعی از مسوولان برگزار شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول