اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز به‌کار مرکز نوآوری و توسعه تعاون کرمان/دولت همچنان کارفرمای بزرگ است

مرکز نوآوری و توسعه تعاون کرمان از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مسؤولان استانی به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد.

آغاز به‌کار مرکز نوآوری و توسعه تعاون کرمان/دولت همچنان کارفرمای بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد خواجه زاده معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در آیین افتتاح همزمان مراکز نوآوری و توسعه تعاون کشور از طریق ویدئوکنفرانس اظهار کرد: از رسالت‌های جدید وزارت تعاون این است که از بحث شتاب‌دهی واحدهای نوآوری را در دستور کار قراردهد و ایده‌های این واحدها را تجمیع و سپس تعاونی‌های دانش‌بنیان را مبتنی بر ایده و فکر راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: سپس موجب بروز خلاقیت و پرورش ایده‌ها شویم و در زمینه کسب و کار کلینیک ویژه آن از کمبودهای ما است که باید با راه‌اندازی آن بتوانیم به رشد کسب و کارها کمک کنیم.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: باید با کمک چند آیتم افکار و ایده‌های خود را محقق کنیم که نخستین کار این است که صاحبان ایده را به سمت و سوی این مراکز هدایت کرده تا بتوانند به رشد استاندارد و تولید محصول برسند.

خواجه زاده خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستیم که تعاونی‌های دانش‌بنیان را از دل همین واحدهای نوآور ایجاد کرده و با حمایت‌های اداره کل به آنها در تولید محصول کمک کنیم زیرا وظیفه ما هدایت و مشاوره درست این واحدها است.

به دنبال ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک بخش تعاون هستیم

محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز در این آیین اظهار کرد: یک کار تیمی و گروهی موفق راه‌اندازی کرده و باید مسیر توسعه این بخش را بیش از پیش توسعه دهیم، تغییر نیازمند صبوری، استمرار در کار و توکل است که با دو رویکرد اصلی شفافیت و دولت الکترونیک توانستیم سامانه جامع هوشمند تعاون را ایجاد کرده و به دنبال ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک بخش تعاون بوده و هستیم که این سامانه ایجاد و فاز اول افتتاح و فاز دوم در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه توسعه نوآوری و حمایت هدفمند بخش دوم رویکرد ما بوده که نقطه عطف ما بوده است، افزود: پژوهش‌های فراوانی انجام شده بود که در فرآیندهای عملیاتی از آن استفاده نشده بود که ما با همکاری جهاد دانشگاهی از شبکه بزرگی از اساتید استفاده و یک اتاق فکر بزرگ ایجاد کردیم.

معاون وزیر تعاون گفت: کرمان استان تعاون خیری است که تعاونی‌های بزرگ و موفقی در آن با جمعیت و کیفیت بالا در آن فعال هستند و در سطح کشور کارایی آنها مبتنی بر ارتباط آنها با تعاونی‌های شهرستان‌ها است.

کبیری بیان کرد: ما در بخش تعاون این نیاز و ضرورت را احساس کردیم که استارت آپ‌هایی را در بخش تعاون فعال کرده و خروجی آنها به تعاونی‌ها کمک کند و نوآوری در ارائه خدمات انجام دهیم.

همچنان دولت به عنوان کارفرمای بزرگ است

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اظهارکرد: در ساختار اقتصاد ایران در قانون اساسی اقتصاد ما بر سه پایه اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی و در راستای ریشه‌کن کردن فقر و شکوفایی اقتصاد ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: پس از ۴۰ سال با تمام تلاش‌های صورت گرفته هنوز هم شاهد ادامه تمرکز ثروت در جمع خاصی هستیم و همچنان دولت به عنوان کارفرمای بزرگ است و سهم دولت در تولید بسیار است که ضرورت آسیب شناسی آن را می‌رساند.

شریعتمداری با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده ما یکی از ذخایر ایجاد تعاونی‌ها هستند، افزود: راهی جز این نیست که اقتصاد کشور را به سمت و سوی تعاونی‌ها ببریم، زیرا فرهنگ تعاونی به فرهنگ ایرانی نزدیکتر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ۲۰ میلیارد تومان برای منتا و ۱۰ میلیارد تومان ‌برای شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

ضرورت شناسایی خلأهای بخش تعاون

محمدمهدی عرب‌نژاد مدیر مرکز نوآوری و توسعه تعاون کرمان اظهار داشت: اصلی‌ترین اولویت ما در مراکز نوآوری، رفع نیازهای تعاونی‌ها به کمک استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در بخش تعاون است.

وی گفت: ما با رویکردی نوین و در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بومی هر منطقه و استان با همراهی تیم‌های متخصص و جوان در این حوزه‌ها بر آن شدیم که با قدرت هر چه تمام اقدام به شناسایی خلأهای بخش تعاون و دیگر شرکت‌های صنعتی، تولیدی و تجاری کنیم.

مدیر مرکز نوآوری و توسعه تعاون کرمان تصریح کرد: پیشنهاد عملیاتی ما این است که با توجه به ماهیت تعاونی مراکز نوآوری و توسعه تعاون استانی که منجر به توانایی شبکه سازی مناسب و یکپارچه آنها در سراسر کشور برای شناسایی خلاهای بخش صنعتی، تولیدی و تجاری می‌شود.

عرب‌نژاد ادامه داد: هر مرکز اطلاعات نیازهای بخش تعاون و صنایع استان خود را دسته‌بندی کند تا در یک سامانه یکپارچه زیر نظر منتا تجمیع شده و در اختیار تمام مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری کشور قرار گیرد تا از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جنس نوآورانه فعالیت‌های مراکز نوآوری و توسعه تعاون، این واحدها در سراسر کشور برای افزایش بهره‌وری خود نیازمند حمایت نهادهای بالادستی مانند تخصیص خط اعتباری و تسهیلات بانکی کم‌بهره هستند تا بتوانند، بیش از پیش در مسیر اقدامات فناورانه و نوآورانه ایفای خدمت کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۰۱/ق/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول